ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Alpské dobrodružstvo druhá časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpské dobrodružstvo druhá časť

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 84.

05.01.2016 - Asfalt

stavba pri Tunel du Col de Tende

05.01.2016 - Asfalt

Tunel du Col de Tende

05.01.2016 - Asfalt

začiatok Ligurian Road

05.01.2016 - Asfalt

najznámejšia zákruta Ligurian Road

05.01.2016 - Asfalt

Col de la Boaire

05.01.2016 - Asfalt

Ligurian Road

05.01.2016 - Asfalt

galleria Garezzo znovu

05.01.2016 - Asfalt

neďaľeko galérie Garezzo

05.01.2016 - Asfalt

Galleria di Collardente východný portál

05.01.2016 - Asfalt

Galleria di Collardente západný portál

05.01.2016 - Asfalt

Údolie rieky Maglia, Francúzsko

05.01.2016 - Asfalt

Circuit de l'Authion

05.01.2016 - Asfalt

Circuit de l'Authion

05.01.2016 - Asfalt

Pointe des Trois Communes

05.01.2016 - Asfalt

Col de Turini

05.01.2016 - Asfalt

fotka s Mentonom

05.01.2016 - Asfalt

okruh F1

05.01.2016 - Asfalt

okruh F1

05.01.2016 - Asfalt

pred kasínom

05.01.2016 - Asfalt

turisti obdivujú moju motorku :-)

05.01.2016 - Asfalt

stanovanie v pevnosti

05.01.2016 - Asfalt

ráno v horskej pevnosti

05.01.2016 - Asfalt

Fort Central

05.01.2016 - Asfalt

Colle della Maddalena

05.01.2016 - Asfalt

južná strana Parpaillonu

05.01.2016 - Asfalt

južná strana Parpaillonu

05.01.2016 - Asfalt

jednoducho som musel

05.01.2016 - Asfalt

vyhliadka

05.01.2016 - Asfalt

V diaľke jazero Serre Poncon z priesmyku Col de la Coche

05.01.2016 - Asfalt

v stúpaní na Col de la Valbelle

05.01.2016 - Asfalt

Col de la Valbelle

05.01.2016 - Asfalt

Col de la Valbelle

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »