ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Alpy - Friaul je tajný tip za humnami!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpy - Friaul je tajný tip za humnami!

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 43.

20.04.2005 - Zeze

Panoramica Delle Vette - zábery z nej ponechám bez  komentára. Choďte tam!

20.04.2005 - zeze

Panoramica

20.04.2005 - zeze

Panoramica – tu aj Milan uberie plyn a dokonca zastaví, a nie je to len kvôli zlej ceste

20.04.2005 - zeze

Panoramica – balzam na dušu

20.04.2005 - Zeze

Roklina Lumiei, traverz k priehradnému múru jazera Sáuris

20.04.2005 - zeze

Tento záber nie je naaranžovaný, takto vie dušičku dojať pohľad pre seba (pri klesaní na Sella di Razzo)

20.04.2005 - Zeze

Panoramica

20.04.2005 - Zeze

Grossglockner - detto

20.04.2005 - zeze

Nádherné bezmenné sedlo medzi Sauris a Sella di Razzo, v doline jazero Lago di Sauris

20.04.2005 - zeze

Na tom istom mieste, pohľad na juh

20.04.2005 - Zeze

Grossglockner - klasika a predsa krása

20.04.2005 - Zeze

Sella Ciampigotto, sedlo, východná rampa je málo vzrušujúca

20.04.2005 - Zeze

Passo di Pura, absolútna horská idylka

20.04.2005 - Zeze

Plockenpass, sedlo

20.04.2005 - Zeze

Panoramica

20.04.2005 - Zeze

Hochtor - Edelweisspitze

20.04.2005 - Zeze

Monte Zoncolan, Gabo sa vnára do prvého tunela

20.04.2005 - Zeze

Nockalmstrasse, východné sedlo

20.04.2005 - Zeze

Naozaj to nie je ďaleko (spokojný Patricius)

20.04.2005 - Zeze

Forcella Lavardet, druhá fáza klesania

20.04.2005 - Zeze

Sella di Razzo, v dolinou vpravo vedie klesanie z Forcella Lavardet do Campolongo

20.04.2005 - Zeze

Nástup do rokliny Lumiei

20.04.2005 - Zeze

Monte Zoncolan, veranda s nádherným výhľadom za posledným tunelom

20.04.2005 - Zeze

Stúpanie na Monte Zoncolan z východu

20.04.2005 - Zeze

Panoramica - posledný oddych, lebo čas už pokročil

20.04.2005 - Zeze

Edelweisspitze - švédska (Triumph) rodinka na  alpskom výlete

20.04.2005 - Zeze

Klesanie do Timau

20.04.2005 - Zeze

Nockalmstrasse - nad hmlami v západnom sedle

20.04.2005 - Zeze

Aj oneskorenci dorazili na Turracher Höhe

20.04.2005 - Zeze

Plockenpass, severná rampa a rozplývajúce sa ranné hmly

20.04.2005 - Zeze

Posledná serpentína pod Edelweisspitze, najvyšším bodom drahej GG-Hochalpenstrasse

20.04.2005 - zeze

Monte Zoncolan, sedlo a výstražné značky pred klesaním na západ

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »