ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Baba 2006 - preteky historických vozidiel

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Baba 2006 - preteky historických vozidiel

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

20.11.2006 - gilbert

Čakanie na štart

20.11.2006 - gilbert

ČZ

20.11.2006 - gilbert

ČZ 350

20.11.2006 - gilbert

Velorex

20.11.2006 - gilbert

Triumph

20.11.2006 - gilbert

Puch

20.11.2006 - gilbert

Ogar

20.11.2006 - gilbert

Na parkovisku

20.11.2006 - gilbert

Kawasaki

20.11.2006 - gilbert

Jawa

20.11.2006 - gilbert

Jawa pretek

20.11.2006 - gilbert

JAWA

20.11.2006 - gilbert

Indian

20.11.2006 - gilbert

Galery Bazala preteková Honda

20.11.2006 - gilbert

Štartovanie BSA

20.11.2006 - gilbert

Indian 2V

20.11.2006 - gilbert

Oprava na kolene

20.11.2006 - gilbert

Nežné moto

20.11.2006 - gilbert

Norton

20.11.2006 - gilbert

Puch

20.11.2006 - gilbert

Velorex

20.11.2006 - gilbert

ČZ MTX

20.11.2006 - gilbert

Depo

20.11.2006 - gilbert

Baba 2005

20.11.2006 - gilbert

Boxer BMW  M72

20.11.2006 - gilbert

Indian

20.11.2006 - gilbert

Jawa Janeček

20.11.2006 - gilbert

Baba 2006 - preteky historických vozidiel

20.11.2006 - gilbert

DKW

20.11.2006 - gilbert

BMW

20.11.2006 - gilbert

Ariel

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »