ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Bojnický zámok sa oplatí navštíviť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Bojnický zámok sa oplatí navštíviť

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

20.05.2004 - Awia

Na Pezinskej Babe.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Jazierko.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Takmer 700-ročná lipa kráľa Mateja.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Nádvorie.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Veža.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Tabuľové maľby Narda di Cione, známe ako bojnický oltár v klimatizovanej miestnosti.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Orientálny salón.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Zlatá sieň, strop.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Zlatá sieň

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Panoráma: Hradná kaplnka, Vystavený oltár je len kópia. Originál sa nachádza vo vlastnej klimatizovanej miestnosti.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Studňa

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Soška na studni

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Tak tu sa točila rozprávka Fantagíro...

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Poľovnícky salón

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Nádvorie

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Hrobka grófa Pálfiho

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Jaskyňa pod zámkom.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Jaskyňa pod zámkom, v strede je studňa.

20.05.2004 - Awia

Odpočívadlo niekde za Handlovou, ako dokážeme narobiť v lese taký bodrel ?

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »