ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Calabria 2007

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Calabria 2007

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

31.03.2012 - Carlos

Firenze

31.03.2012 - Carlos

Calabria-Tropea-Ugljan

31.03.2012 - Carlos

Rím - Calabria

31.03.2012 - Carlos

Rím - Calabria

31.03.2012 - Carlos

Príchod do Calabrie

31.03.2012 - Carlos

Príchod do Calabrie

31.03.2012 - Carlos

Príchod do Zambrone

31.03.2012 - Carlos

La Tropea

31.03.2012 - Carlos

Na pláži

31.03.2012 - Carlos

Výhľad Capo di Vaticano

31.03.2012 - Carlos

Marina Di Zambrone

31.03.2012 - Carlos

Pizzo

31.03.2012 - Carlos

Cesta do Bari

31.03.2012 - Carlos

Cesta do Bari

31.03.2012 - Carlos

Prístav v Bari

31.03.2012 - Carlos

Prístav

31.03.2012 - Carlos

Trajekt - kajuta

31.03.2012 - Carlos

Trajekt do Dubrovníka

31.03.2012 - Carlos

Dubrovník

31.03.2012 - Carlos

Dubrovník

31.03.2012 - Carlos

Dubrovník-Zadar

31.03.2012 - Carlos

Dubrovník-Zadar

31.03.2012 - Carlos

Cesta Dubrovník-Zadar

31.03.2012 - Carlos

Zadar . Rybarnica

31.03.2012 - Carlos

Ugljan

31.03.2012 - Carlos

Slovinsko

31.03.2012 - Carlos

Slovinské prekvapenie

31.03.2012 - Carlos

Offroad na VFR

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »