Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Carlos
Login: | Carlos Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 43 rokov, ročne najazdím v priemere 20000 kilometrov | |
Motorka: | BMW R 1300 GS 2024 | |
Mesto: | Piešťany (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 11.01.2005 11:38 | |
Posledne prihlásený: | 02.09.2024 13:46 | |
Ďalšie motorky: | ||
Niečo o sebe: Kedysi (presne v 1983-om) som začal zo SIMSONOM 50 Enduro. To som mal 15 rokov. Stihol som na nom nasekať 63 tis. km. Bola to moja prvá a spomínam na ňu najradšej... |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 5 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 15 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 105
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Carlos: 1298
- Zobraz témy ktoré otvoril Carlos
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Carlos
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.
01.07.2014 - Carlos Čitatelia: 10238 [Vaše stroje - Moja úprava]

BMW R1200 GS Adventure - schránka na náradie
Aby mi v kufri nezavadzalo náradie a sada na opravu pneu, rozhodol som sa, že zmajstrujem na to nejaký box...
30.06.2014 - Carlos Čitatelia: 30469 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja úprava]

JAWA 250 - model 353 - Omladzovacia kúra
Rozhodol som sa, že sa s vami podelím o radosť z renovácie jednej staršej motorky. - JAWA 250 - model 353 - r.v. 1958
17.02.2006 - Carlos Čitatelia: 21792 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW 1200 RT
Po 12-tich sezónach a odjazdení približne 100 tisíc kilometrov som dospel k záveru, že na mototuristiku treba naozaj turistickú motorku. Preto zo smútkom oznamujem všetkým mojim bývalým kamarátom na čoproch: "Opúšťam vaše rady".
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
23.03.2012 - Carlos Čitatelia: 6561 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Calabria 2007
Prešlo už zopár rokov, odvtedy čo sme podnikli túto dovolenku a ja som sa rok čo rok odhodlával si k tomu sadnúť a hodiť niečo na papier. Každý to pozná, robota, povinnosti, domácnosť... stále niečo. Ale teraz som si povedal, že to nejako dorazím.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!