Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 3. časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cesta na Nemrut Dagi na dvoch kolesách 3. časť

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 58.

27.09.2012 - raptor

VIDEO Pozri si video
Deň 8 - tazke rano

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - samcove drziaky kufrov

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - zicher je zicher

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - cim vac kufrov tym vac edvencr

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - miestny motorkar

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - otec a syn

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - Jose on the road

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - turecke detvaky

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - Nemrut z dialky

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - zamkova dlazba az na vrchol

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - vyjst na vrchol nebola sranda

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - vdaka za tento tip nanana

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - kde zastavi sa cas, plynu iba oblaky

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - syn nejvyssiho

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - bolo co fotit vsak Jose

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - monumentalne sochy

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - ja som pacho, ty si hlava

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - jurij chachorin

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - dilino ktory musel vyjst az hore

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - tak vidiiis, ja som Samco

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - obligatna spolocna foto

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - miestna floara a fauna

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - tento caj gratis nebol

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - nemrut bol najvac popici

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - ataturkova priehrada

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - cakania na kompu

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - kym pride kompa manos sprav mi fajku, ...nepocujem ta raptor

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - herec samco

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - spokojny chacho

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - local mafia capo

27.09.2012 - raptor

Deň 8 - skakajuci trachtor

27.09.2012 - raptor

Deň 9 - enduro skratka

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »