ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Cesta na Rally Albania 2014 – Piliscsév SAND 2014

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cesta na Rally Albania 2014 – Piliscsév SAND 2014

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

07.05.2014 - Landal

Josip v krosovej pasáži

07.05.2014 - Landal

Krátko za štartom

07.05.2014 - Landal

Jano na štarte

07.05.2014 - Landal

Janov skok po prvom výjazde po štarte

07.05.2014 - Landal

Ja na tom istom mieste

07.05.2014 - Landal

Prejazd štartom

07.05.2014 - Landal

Dopruženie pri doskoku na lavicu

07.05.2014 - Landal

Jano na lavici

07.05.2014 - Landal

V depe pri rozprave

07.05.2014 - Landal

Pohľad na depo

07.05.2014 - Landal

Krásny podklad

07.05.2014 - Landal

Trieda turist v zavádzacom kole

07.05.2014 - Landal

Menton na lavici

07.05.2014 - Landal

Piesčitý výjazd

07.05.2014 - Landal

Krosová časť

07.05.2014 - Landal

Dodo v krosovej časti

07.05.2014 - Landal

Takto to nemá vyzerať

07.05.2014 - Landal

Takto to môže vyzerať

07.05.2014 - Landal

Súboje na trati

07.05.2014 - Landal

Prejazd cieľom

07.05.2014 - Landal

Prejzad cieľom

07.05.2014 - Landal

Prejazd hrebeňom kopca

07.05.2014 - Landal

Jano v jenom z mnohých výjazdov

07.05.2014 - Landal

Piesčitá časť za štartom

07.05.2014 - Landal

Na trávnatom svahu

07.05.2014 - Landal

Na trávnatom svahu

07.05.2014 - Landal

Krosová pasáž

07.05.2014 - Landal

Životné skoky na lavici

07.05.2014 - Landal

Prejazd popri depe

07.05.2014 - Landal

Prejazd popri depe

07.05.2014 - Landal

Bonusový pretek

07.05.2014 - Landal

Krosová pasáž

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »