Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1208 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28426
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16939)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cesta na Rally Albania 2014 – Piliscsév SAND 2014 1/3

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 5321 [Šport - Rally]

Najlepší tréning je pretek, to vie predsa každý! Termín Piliscsév SAND mesiac pred Rally Albania bol pre nás ideálny, a tak sa na štart postavili všetci jazdci Slovak4RallyTeam.

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Report z pretekov:

09.05.2014 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4625 [Šport - Enduro]

-

Vydarený pretek Piliščév SAND 2014

Prvý májový víkend skončil a s ním aj nový XL enduro pretek v Piliščéve. Skúsim stručne zosumarizovať priebeh udalostí.

 

 Komfortné depo
Komfortné depo

Ktovie ako to nezačína...

Nabalený ako Slovania počas sťahovania národov prichádzame aj s detským táborom. Ubytovaní sme kvôli dcérke v penzióne, ale zázemie si robíme aj v depe. Idylka sa mení v priebehu pár minút. V jednej chvíli zahrmelo, a v druhej sa spustilo krupobitie. Deti zaháňam do rozostavaného stanu a dokončujem ho v daždi a pod paľbou tých malých, bielych a tvrdých svíň. Ale ako prišlo, tak aj odišlo a o chvíľu už nie je po búrke ani stopa.

 Trochu mokré, trochu studené, a trochu tvrdé
Trochu mokré, trochu studené, a trochu tvrdé

Vyrážam na trať na zodratých gumách, lebo tie nové chcem šetriť. Odbáčam doprava na krosovú trať, a hneď v prvom stúpaní je také blato, že motorka vôbec nie je schopná ísť ďalej. Vraciam sa do depa a dostávam inštrukcie. Samozrejme som zle odbočil. Tak idem doľava, ale vbieham na „zlé doľava“ a vysielam bezradné signály do depa. RacerP si môže aj ruky vychodiť z kĺbov, ako sa snaží naviesť ma na dobrú stopu. Dúfam, že povinnú dávku laňďalovského debilizmu som už predviedol a ďalej už budem „za normálneho“.

 Povrchy boli rôznorodé
Povrchy boli rôznorodé

Zoznámenie s traťou

Endurový okruh je zjazdný aj na zodratých gumách, ale nie naplno. Keď už som si dokázal „že sa to dá“, osádzam kolesá s prakticky novými gumami a skutočný race sa môže začať.

Trať je lahôdková. Štart v tmavom piesku, potom do stúpania kde sa prechádza do hliny. Nasleduje cik-cak po trávnatom svahu a sklesať k prudkej vpravo na dlhý vypaľovák, kde sa radí až do päťky. Dobrzdiť, lebo na konci je ostrý vracák a nasledujú viaceré výjazdy, z ktorých najhorší je ten posledný s hlbším pieskom za nepríjemným zlomom v hornej časti. Hrebeň kopca sa ide po hrboch, ktoré za ten svet neviem skákať, lebo sú nepravidelné. Nasleduje zjazd na šotolinovú pasáž, s vracákom ku krosovej časti trate. V prudkom klesaní máme prikázané jazdiť na jednotku, čo do polovice soboty aj dodržiavam. Potom krásne široká a rovinatá krosová časť s mäkkým podkladom a krásnou – nezákernou lavicou. Pri depe sa odpojiť z krosovej časti znovu na endurový okruh a kolo je uzavreté. Trať má všetko čo treba a je veľmi záživná. Na asi 2 zjazdoch s prudkým odbočením sa ide až do jedna, hrebeňovku s hrbmi neviem prechádzať na viac ako dvojku. Väčšina trate sa ale jazdí na tri, asi na 3 miestach som už po oboznámení s traťou radil do štyri, a dlhý trávnatý vypaľovák bral v pohode päťku. Žiadne trápenie, ale skutočné enduro.

 A ide sa na to
A ide sa na to

Jazda ako víno

V piatok sa ide podľa plánu, po zavádzacom kole idú racery na 5 kôl, a to isté nás čaká aj poobede. Ide sa fantasticky, nový podvozok od Faryna je absolútna pecka a prestavenie karburátora tiež. Vo výsledku je zmena obrovská. Motorka úžasne filtruje nerovnosti, „poberie“ prakticky všetko, veľmi dobre odskokuje aj doskokuje. Lepšie bežiaci motorom zase uľahčuje pridvíhanie a teda sa ľahšie bojuje s preťaženým predkom malej adventúry. Lepší prejav motora aj podvozku spoločne spôsobujú, že moto sa dá ľahšie dostať do driftu, ale čo je najdôležitejšie - do kontrolovaného driftu!

 Asistenčná štvorkolka naozaj asistovala
Asistenčná štvorkolka naozaj asistovala

Štartuje sa s minútovými odstupmi a počas tých piatich kôl predbieham asi piatich jazdcov. Jazdecký a fyzický tréning v spojení s úpravou stroja sa vo výsledku prejavili. Po prvej tretine je pretek rozbehnutý výborne a útočím na miesto na bedni – som tri sekundy za Alešom Černým a pred jazdcom za mnou mám pol minúty náskok. Josipovi a Janovi sa darí výborne a jazdia porovnateľné časy. Menton začína opatrne ale u neho je hlavné zbierať skúsenosti.

 Priestor štartu a cieľa
Priestor štartu a cieľa

Nebolo mi súdené

Po obede štartujeme do ďalšej rundy. Začiatok kola je trochu rozhádzaný, ale to je daň za rozohriatie a absenciu rytmu. Po pár metroch už nasadzujem tempo z prvej tretiny preteku. Presne po prejdení prvého kola mi však praská spojkové lanko. Bežím pre náhradné a s pomocou Roba Szásza z KTM Bratislava ho napokon vymeníme. Aj keď dobré umiestnenie je nenávratne v kely, chcem vyraziť späť na trať a so cťou dojazdiť. Vtedy zbadám šlusdefekt na zadnom kolese. Napriek dobre osadenému a dotiahnutému haltru som strhol ventil na krosovej „heavy duty“ duši. Dve takéto „náhody“ v tej samej chvíli, to už nie je náhoda. Tlačím teda do depa a pripravujem moto aspoň na sobotu.

 Toto je tá chvíľa, keď sa to pokašľalo
Toto je tá chvíľa, keď sa to pokašľalo

>

Pridané: 14.05.2014 Autor: Landal Zdieľať

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria