ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003)

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 40.

04.08.2003 - Freedom

Trasa

04.08.2003 - Freedom

Pred Lucencom

04.08.2003 - Freedom

Zborov

04.08.2003 - Freedom

Velky Kamenec

04.08.2003 - Freedom

tabula

04.08.2003 - Freedom

Stará Ľubovňa

04.08.2003 - Freedom

Vodná nádrž Starina

04.08.2003 - Freedom

Pred Slovenským Novým Mestom

04.08.2003 - Freedom

kostol Nova Sedlica

04.08.2003 - Freedom

koniec Novej Sedlice

04.08.2003 - Freedom

Hranica s Ukrainou

04.08.2003 - Freedom

Hranica s Ukrainou

04.08.2003 - Freedom

Oravská priehrada

04.08.2003 - Freedom

Jesenik

04.08.2003 - Freedom

Hranice

04.08.2003 - Freedom

Hranice

04.08.2003 - Freedom

Cheb

04.08.2003 - Freedom

Zámok Kynžvart

04.08.2003 - Freedom

V okolí Klatov

04.08.2003 - Freedom

Hrad Kašperk

04.08.2003 - Freedom

Hrad Kašperk

04.08.2003 - Freedom

Rožmberk

04.08.2003 - Freedom

Rožmberk z iného pohľadu

04.08.2003 - Freedom

Vltava

04.08.2003 - Freedom

Južná Morava, asi 30 km pred Znojmom

04.08.2003 - Freedom

Jindřichův Hradec

04.08.2003 - Freedom

Zámok Vranov nad Dyjí

04.08.2003 - Freedom

Zámok Vranov nad Dyjí

04.08.2003 - Freedom

Zámok Vranov nad Dyjí

04.08.2003 - Freedom

Čunovo

04.08.2003 - Freedom

Čunovo

04.08.2003 - Freedom

Čunovo

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »