ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Diódové podsvietenie budíkov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Diódové podsvietenie budíkov

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 14.

26.01.2004 - majky

Spomínané nové polepy ciferníkov budíkov

26.01.2004 - majky

Toto celé musíme narvať dovnútra budíka

26.01.2004 - majky

Prvá skúška na mieste, ak sa nezadarila, treba skontrolovať  či sa kontakty diód neopierajú o kovový obal budíka, niekedy to robí neplechu. Neviem prečo...

26.01.2004 - majky

Takto to svieti v absolútnej tme .....wuuaaahhhh

26.01.2004 - majky

Na záver, ako to vyzerá celé na motocykli

26.01.2004 - majky

Hotový otáčkomer

26.01.2004 - majky

Potrebné súčiastky na jeden budík

26.01.2004 - majky

Hotový tachometer

26.01.2004 - majky

Toto by som nazval ....prvé spojenie

26.01.2004 - majky

Už je to tam, kde sme to chceli mať

26.01.2004 - majky

Po chvíli som sa metódou pokus - omyl dopracoval k ¨zapojeniu poděa návodu, ktoré fungovalo

26.01.2004 - majky

Začiatok neuveriteľne piplavej práce

26.01.2004 - majky

Kročik po krôčiku to ide, od polovičky hada netreba zabudnúť dávať diódy už v obrátenej orientácii (prešli sme za polku dĺžky hada)

26.01.2004 - majky

"Decentne" to zakryjeme

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »