Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - majky
Login: | majky Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 25 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov | |
Motorka: | Honda CB 600 S Hornet 2000 | |
Mesto: | Nové Mesto nad Váhom (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 18.12.2003 10:48 | |
Posledne prihlásený: | 24.02.2008 12:42 | |
Niečo o sebe: Od chvile co som dostal 40 rocneho pioniera mi dve kolesa ucarovali natrvalo. Teraz som sa po dvoch rokoch odmlky vratil opat do sedla J350/640 a tak dufam ze si na nej uzijem zase kopec srandy a kopec km. Studujem VS strojarinu a tak pomaly prichadzam na zahady dvojtaktu navrhnuteho v roku 1947 ->j 350 |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 4 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 40
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom majky: 69
- Zobraz témy ktoré otvoril majky
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil majky
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.
14.01.2005 - majky Čitatelia: 14150 [Vaše stroje - Moja motorka]

Koľko stojí láska k motorizmu, alebo koľko ma vyšla moja jawka za rok 2004
Ročný výpis z môjho účtu ma donútil poobzerať sa, kdeže sa len podeli tie peniaze. Potom si spomeniem na červený lak a dve kolesá a radostne sa búcham do čela. Už viem kde sú.
07.01.2004 - majky Čitatelia: 30060 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/640 - A opäť sadám na Jawu
Nazdar všetci.
Veľmi rad mam rubriku Vaše stroje na tom najlepšom motobikerskom serveri na Slovensku na MOTORIDE.
Kedže som sa koncom novembra stal opäť šťastným majiteľom "motocykla", chcem aj ja svojou troskou
prispieť.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!