Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1362 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Dobývka mestského hradu Špilberk v Brne v predvianočnom období 2019 spolu s vianočnými trhmi.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dobývka mestského hradu Špilberk v Brne v predvianočnom období 2019 spolu s vianočnými trhmi.

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 37.

04.12.2020 - gilbert

dominanta Brna hrad Špilberk internet

04.12.2020 - gilbert

staničná budova železnice

04.12.2020 - gilbert

staničné budovy železnice

04.12.2020 - gilbert

zatrávnené koľajisklo električiek, vzadu staničné budovy

04.12.2020 - gilbert

polský motocykel Romet na Morave

04.12.2020 - gilbert

aktívny veterán s modernými prvkami

04.12.2020 - gilbert

nákupné vozíky pred obchodným centrom

04.12.2020 - gilbert

predchodkyňa električiek, ktoré jazdia aj v Bratislave

04.12.2020 - gilbert

veterán ako kvetináč

04.12.2020 - gilbert

hrad nad Brnom kedysi internet

04.12.2020 - gilbert

začiatok dobývky mestského hradu Špilberk

04.12.2020 - gilbert

ohliadnutie za pvými metrami

04.12.2020 - gilbert

tesne pod vrcholom

04.12.2020 - gilbert

sympatický domček tesne pod bránou v parku

04.12.2020 - gilbert

vstupná brána na nádvoria internet

04.12.2020 - gilbert

promenáda s reštauráciou internet

04.12.2020 - gilbert

cez promenádu k nádvoriam

04.12.2020 - gilbert

vyhliadková terasa hradu Špilberk internet

04.12.2020 - gilbert

vstup do podzemia internet

04.12.2020 - gilbert

Špilberk bol kedysi žalárom národov internet

04.12.2020 - gilbert

kasematy v ktorých boli väzni odsúdení na pomalú smrť internet

04.12.2020 - gilbert

cely s absolútnou tmou a putami na nohách a rukách internet

04.12.2020 - gilbert

v kasematoch boli aj kasárne internet

04.12.2020 - gilbert

odchádzali sme za tmy internet

04.12.2020 - gilbert

historická električka neďaleko vianočných trhov

04.12.2020 - gilbert

vianočné námestie v pozadí s Ruským kolom

04.12.2020 - gilbert

interiér bol upravený ako predajňa suvenírov

04.12.2020 - gilbert

pracovisko vodiča

04.12.2020 - gilbert

stále prevádzkovaný skúter

04.12.2020 - gilbert

iný už zazimovaný skúter

04.12.2020 - gilbert

pohľad z boku

04.12.2020 - gilbert

plachta je nanajvýš účinná

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »