ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Dobývka pevností na Balkáne v Čiernej Hore nad mestečkom Sutomore

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dobývka pevností na Balkáne v Čiernej Hore nad mestečkom Sutomore

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 121.

07.11.2021 - gilbert

mapka Čierna Hora

07.11.2021 - gilbert

zabudnutý veterán CZEPEL niekde v Maďarsku

07.11.2021 - gilbert

kraj okolo železničnej trate v Maďarsku

07.11.2021 - gilbert

východ z koľajiska stanice

07.11.2021 - gilbert

trochu zhrdzavený pamätník pred stanicou

07.11.2021 - gilbert

pravdepodobne sa tu kedysi spracovávala kukurica

07.11.2021 - gilbert

budovy sú zdevastované po balkánskej vojne

07.11.2021 - gilbert

okolie transbalkánskej železnice - nechránené priecestia

07.11.2021 - gilbert

zalesnené hory Bosny a Hercegoviny (BiH)

07.11.2021 - gilbert

hory sú vysoké a členité

07.11.2021 - gilbert

v tomto tuneli bola dokonca aj stanica I

07.11.2021 - gilbert

v tomto tuneli bola dokonca aj stanica II

07.11.2021 - gilbert

Tento priestor čo chvíla už bude Čierna Hora (MNO)

07.11.2021 - gilbert

most v plnej kráse aj s traťou a dedinkou v pozadí

07.11.2021 - gilbert

cesta sa od železnice odkláňa alebo sa rozvetvuje

07.11.2021 - gilbert

odtiaľto sa dá dostať do viacerých kaňonov

07.11.2021 - gilbert

priamo oproti sa opäť črtá civilizácia

07.11.2021 - gilbert

naproti boli súkromné hospodárstva

07.11.2021 - gilbert

v tomto údolí bolo možno aj nejaké hradisko

07.11.2021 - gilbert

rieka vytvorila veľké meandre a civilizácia sa vyšplhala naozaj vysoko

07.11.2021 - gilbert

štrk tu zrejme ťažia ako stavebný materiál

07.11.2021 - gilbert

tok rieky nekopíruje len cesta, ale aj koľaje

07.11.2021 - gilbert

v rieke už nie je len štrk, ale aj balvany

07.11.2021 - gilbert

len auto to kazí

07.11.2021 - gilbert

ten balvan je No 1

07.11.2021 - gilbert

starý vojenský veterán Studebaker, či ZIL

07.11.2021 - gilbert

tvary vrchov sú veľmi špecifické

07.11.2021 - gilbert

pohľad z kupé už niekde pri Podgorici v Montenegre

07.11.2021 - gilbert

Skadarské jazero

07.11.2021 - gilbert

hory v pozadí sú stále majestátne, aj keď v menšej výške

07.11.2021 - gilbert

po odchode rýchlika tam zostávajú len štamgasti v reštaurácii

07.11.2021 - gilbert

nadchod k stanici ponad hlavný ťah do Baru

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »