Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1362 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dolomity a Friaul 2005 - tip na predĺžený víkend

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

31.10.2006 - zeze

Nassfeldpass, ani takéto pútače nikto nepoškodil

31.10.2006 - zeze

Ranné stúpanie na Plöckenpass

31.10.2006 - zeze

Plockenpass - Milan asi ani nevie jazdiť inak, ako svižne (netušil, že čakám s foťákom)

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan - takto sa upravujú zjazdovky v lete, a nikomu to neprekáža

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan, ten bubon z lana odtiaľ asi nikdy neodpracú

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan, prvý neosvetlený tunel

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan, samota je nádherná!

31.10.2006 - zeze

Forcella Lavardet, stúpanie na Sella di Razzo

31.10.2006 - zeze

Sella Ciampigotto, západná rampa je poriadne pozakrúcaná!

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, pod sedlom

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, záver stúpania

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, sedlo, pohľad na Marmoladu

31.10.2006 - zeze

Passo Giau, klesanie a balkón nad Selva di Cadore

31.10.2006 - zeze

Pordoijoch - lanovku na Sass Pordoi sme tentoraz nestihli, ale je to lacné a zaujímavé zvezenie do výšky takmer 3000 m

31.10.2006 - zeze

Sellajoch a Marmolada. Aj z jej ľadovca za tých pár rokov, čo si ju pamätám, veľmi dramaticky ubudlo

31.10.2006 - zeze

Podvečerný traverz na Grödnerjoch

31.10.2006 - zeze

Grödner Joch, záver krátkeho stúpania z juhu

31.10.2006 - zeze

Seis am Schlern, tradičné miesto nášho nocľahu

31.10.2006 - zeze

Staller Sattel, vrcholové pleso a klesanie do Rakúska

31.10.2006 - zeze

Wurzjoch, východná rampa

31.10.2006 - zeze

Wurzjoch, sedlo

31.10.2006 - zeze

Tiahle stúpanie na Würzjoch (v pozadí)

31.10.2006 - zeze

Mölltal, prudké stúpanie dolinou

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse-vychutnávame si osamelé ráno pár hodín pred príchodom dažďa

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse, ranná idylka

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse - odkladacie skrinky pre motorkárov, skvelý nápad!

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse, klesanie z poslednej dvojtisícovky roka 2005

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse-z východného sedla vidieť aj najvyšší bod Eisentalhohe a jeho serpentíny

31.10.2006 - zeze

Turracher Höhe pred búrkou

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »