Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1355 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32559
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18958)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13601)

Video-Foto Galéria - EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 42.

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Giallo-Wadi 3-4-ant-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi Stelvio-PFF Verde-Hiking 3-4-ant-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT-Travel Blu-Zefiro 3-4-ant-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Verde-Legnano 3-4-ant-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

MG V7-Sport Rosso-Monza 3-4-ant-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

MG V7-Stone Sabbia-Camo 3-4-ant-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Giallo-Wadi 3-4-ant-dx cav

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Giallo-Wadi Frontale

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Giallo-Wadi Lat-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Giallo-Wadi 3-4-ant-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Grigio-Yanar-Dag Lat-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Grigio-Yanar-Dag 3-4-post-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Grigio-Yanar-Dag 3-4-ant-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT Grigio Yanar Dag 3-4-post-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT-Travel Blu-Zefiro Lat-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT-Travel Blu-Zefiro 3-4-post-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT-Travel Blu-Zefiro 3-4-ant-dx cav

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-TT-Travel Blu-Zefiro 3-4-ant-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Verde-Legnano Lat-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Verde-Legnano 3-4-post-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Verde-Legnano 3-4-ant-dx cav

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Verde-Legnano 3-4-ant-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Rosso-Monza Lat-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Rosso-Monza Frontale

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Rosso-Monza 3-4-ant-sx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi V85-Strada Rosso-Monza 3-4-ant-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi Stelvio-PFF Verde-Hiking Posteriore

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi Stelvio-PFF Verde-Hiking Lat-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi Stelvio-PFF Verde-Hiking Frontale

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi Stelvio-PFF Verde-Hiking 3-4-post-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi Stelvio-PFF Verde-Hiking 3-4-ant-dx

Včera - Moto-Guzzi.press

Moto-Guzzi Stelvio-PFF Grigio-Climbing Postoguida

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »