ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Europa Tour 2004 26.07.2004 - 08.08.2004

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Europa Tour 2004 26.07.2004 - 08.08.2004

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

17.09.2004 - Pa3ck

more a mesiac

17.09.2004 - Pa3ck

Benátky -  námestie Sv. Marca

17.09.2004 - Pa3ck

Ondro pred Genevským jazerom

17.09.2004 - Pa3ck

Janovský prístav

17.09.2004 - Pa3ck

CBR v Lido di Jesolo

17.09.2004 - Pa3ck

Pa3ck v Lausanne

17.09.2004 - Pa3ck

mapa cesty

17.09.2004 - Pa3ck

pohľad z campu v Janove

17.09.2004 - Pa3ck

Janov

17.09.2004 - Pa3ck

prístav v Monaku

17.09.2004 - Pa3ck

múzeum oceanológie

17.09.2004 - Pa3ck

víťazný oblúk v Janove

17.09.2004 - Pa3ck

hranica FR - IT

17.09.2004 - Pa3ck

pláž v Janove

17.09.2004 - Pa3ck

cestou do Monaka

17.09.2004 - Pa3ck

cestou do St. Tropez

17.09.2004 - Pa3ck

St. Tropez a Gendamerie Nationale

17.09.2004 - Pa3ck

Uličky v Lausanne

17.09.2004 - Pa3ck

Fakulta medicíny v Montpellier

17.09.2004 - Pa3ck

nočný Antibes

17.09.2004 - Pa3ck

Dolomity z IT a CBR

17.09.2004 - Pa3ck

Monako - panoráma

17.09.2004 - Pa3ck

Janovský maják

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »