ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Extreme performance bike weekend - Santa Pod

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Extreme performance bike weekend - Santa Pod

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 16.

19.09.2007 - Winnetou

Santa Pod v dymovej clone.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Odovzdávanioe skúsenosti mladsej generacii.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Cierna busa.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Zasa to koleso z xj.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Strieborna busa.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Cierna.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Zelená busa.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Modrá tu este nebola.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Príjemná zmena, konecne iný stroj.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Cierno-biela.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Modré z neba.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Vela casu....jpg

19.09.2007 - Winnetou

Vela chrómu....jpg

19.09.2007 - Winnetou

A iste aj vela penazí.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Foto z netu, ja mam iba video.jpg

19.09.2007 - Winnetou

Ale boli aj ztka , bandity, fazre ale vzdrzali iba kolo maximálne dve.jpg

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »