ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Fotoreport: Revival Brno GP 2014 - legendárne motorky a ich jazdci

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Fotoreport: Revival Brno GP 2014 - legendárne motorky a ich jazdci

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 15.

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Spoločná fotografia legiend

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Jim Redman s riaditeľkou autodromu Brno

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Rudi Thalhamer s víťazným Nortonom 500 z Brna 1961

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Zľava - Benelli 500OHC, Konig 500, Laverda 500, Ducati TTF1

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Jawa 125 V2 - úplna rarita - Antonín Kružík majiteľ

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Aermacchi 250

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Zľava Norton (Rudi Thalhamer) a predvojnový Norton

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Jim Redman na Honde HBR 500

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Číslo 4 - ČZ 500 4V - typ 860 - 1972 - Vratislav Hromádko

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Sprava - 7 -Suzuki RG 500 1974 (moto po Jackovi Findlayovi), 3 - Norton CS1 1929, 35 - Jawa 350 2xOHC - 1964 (pôvodný jazdec Gustáv Havel), 4 - ČZ 500 4V – typ 860 1972

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

95 - Jawa 350 "pérák" 1949, 36 ESO S 500 1950

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

68 JAWA 250 Junior 1968, 96 ČZ Junior 1969

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Zľava: Jim Redman, Rudi Thalhamer, Peter Baláž, Abrahám, Frank Mrázek

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Prvá rada zľava: Jim Redman, Rudi Thalhamer, Peter Baláž, Abrahám, Frank Mrázek

14.07.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Zľava - 74 -BMW R63 sport 1929, 30 - Sunbeam M90 - 1930, B7 - Scott TT Replica - 1929, E77 - Rudge Ulster - 1934, 70 - Norton Manx - 1954, K86 - Jawa 500 2xOHC 1951, 23 - Jawa 350 OHV 1939

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »