ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Francúzsko-švajčiarska motorkovačka 2007

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Francúzsko-švajčiarska motorkovačka 2007

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

07.05.2008 - Vidicon

Vlak

07.05.2008 - Vidicon

Timmelsjoch  - Passo Rombo

07.05.2008 - Vidicon

Offenpass

07.05.2008 - Vidicon

Offenpass

07.05.2008 - Vidicon

Fluelapass

07.05.2008 - Vidicon

Typický švajčiarsky vidiek

07.05.2008 - Vidicon

Cesta na Ilanz

07.05.2008 - Vidicon

Nufenpass

07.05.2008 - Vidicon

po zadnom – ide jej to lepšie ako mne...

07.05.2008 - Vidicon

Kemp pri Sion

07.05.2008 - Vidicon

Čo dokáže benzín

07.05.2008 - Vidicon

Zámok Chillon

07.05.2008 - Vidicon

Zámok Chillon

07.05.2008 - Vidicon

Chamonix - prestupová lanovková stanica

07.05.2008 - Vidicon

Chamonix - pohľad z kabínky lanovky na Aiguille du Midi

07.05.2008 - Vidicon

Chamonix - výhľad z Aiguille du Midi

07.05.2008 - Vidicon

Aiguille du Midi

07.05.2008 - Vidicon

Col du Galibier

07.05.2008 - Vidicon

Col de Vars

07.05.2008 - Vidicon

Cime de la Bonette

07.05.2008 - Vidicon

Cime de la Bonette

07.05.2008 - Vidicon

Grand Canyon du Verdon

07.05.2008 - Vidicon

Grand Canyon du Verdon

07.05.2008 - Vidicon

Žandárska stanica v St. Tropez

07.05.2008 - Vidicon

Promenáda v St. Tropez

07.05.2008 - Vidicon

Kemp v Eze

07.05.2008 - Vidicon

eze

07.05.2008 - Vidicon

Monaco

07.05.2008 - Vidicon

Monaco – auto na joystick

07.05.2008 - Vidicon

Passo Stalle

07.05.2008 - Vidicon

Krimmelské vodopády – spodný vodopád

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »