ISSN 1336-6491 | Online: 1771 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - GoPro Chernobyl Tour 2012 II. časť, alebo „V teréne si vypni ESP!“

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

GoPro Chernobyl Tour 2012 II. časť, alebo „V teréne si vypni ESP!“

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

04.12.2013 - Landal

DVD o našej ceste

02.05.2012 - lanhelp

Autobusová stanica Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Pohľad z Mosta smrti na Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Nemocnica Prypyať

02.05.2012 - lanhelp

Reštaurácia Prypyať

02.05.2012 - lanhelp

Pypyať

02.05.2012 - lanhelp

Prístavné mólo Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Futbalový štadión Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Hotel Policia Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Kino Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Prypyat

02.05.2012 - lanhelp

Rozostavaný blok 5. a 6.

02.05.2012 - lanhelp

Pamätník všetkým obetiam - pri elektrárni

02.05.2012 - lanhelp

Pamätník pri sarkofágu

02.05.2012 - lanhelp

Zóna - pamätník obetiam II. sv. vojny

02.05.2012 - lanhelp

Kostol v Zóne

02.05.2012 - lanhelp

Kyjev - Nám. nezávislosti, pohľad od pamätníka

02.05.2012 - lanhelp

Kyiev - čakanie pred servisom

02.05.2012 - lanhelp

Výroba brezového sirupu

02.05.2012 - lanhelp

Cibuľky na nový chrám v Počaive

02.05.2012 - lanhelp

Lávra Počaiv

02.05.2012 - lanhelp

Lávra Počaiv

02.05.2012 - lanhelp

Lávra Počaiv

02.05.2012 - lanhelp

Lávra Počaiv

02.05.2012 - lanhelp

Lávra Počaiv

02.05.2012 - lanhelp

Lávra Počaiv

02.05.2012 - lanhelp

Lávra Počaiv

02.05.2012 - lanhelp

Ľvov

02.05.2012 - lanhelp

Ľvov

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »