ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Hellas Rally 2016 - šestica Slovákov úspešne v cieli, Benko a Zboran na stupňoch víťazov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Hellas Rally 2016 - šestica Slovákov úspešne v cieli, Benko a Zboran na stupňoch víťazov

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 45.

16.05.2016 - Gerard Farrés

Ako Števo Svitko na Hellas Rally natankoval v etape palivo svojmu najväčšiemu súperovi (Gerard Farrés) s ktorým bojovali o prvé miesto... Fair Play, klobúk dole...

15.05.2016 - Alessio Corradini

6.deň - Jozef Kral - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Alessio Corradini

6.deň - Jozef Kral - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Alessio Corradini

6.deň - Jano Zaťko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Alessio Corradini

5.deň - Martin Benko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

5.deň - Štefan Svitko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

Martin Benko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

Jano Zaťko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

Vlado Oboňa - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

Filosa Ugo - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

4.deň - Martin Benko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

4.deň - Štefan Svitko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

4.deň - Bowman William - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

4.deň - ZITZEWITZ Dirk Von - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

4.deň - Filosa Ugo - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Alessio Corradini

4.deň - Štefan Svitko a Farres Gerard - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Alessio Corradini

4.deň - Filosa Ugo - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Daniela Ozanová

3.deň - Vlado Oboňa a problém so zadným kolesom, pomáha Zlatko Novosad - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Daniela Ozanová

3.deň - Vlado Oboňa a problém so zadným kolesom, pomáha Zlatko Novosad - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - Daniela Ozanová

3.deň - Vlado Oboňa a problém so zadným kolesom, pomáha Zlatko Novosad - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

Štefan Svitko - 3. deň -  Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - hellasrally.org

Štefan Svitko - 3. deň -  Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

Martin Benko - 3. deň -  Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

Štefan Svitko - 3. deň -  Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

Ugo Filosa - 3. deň -  Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

Dirk Von Zitzewitz  - 3. deň - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

Filosa Ugo -  3. deň - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

175. Vlado Oboňa - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

174. Tono Zboran - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

170. Martin Benko - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - XREPO - Sandra Begun

209 Dirk Von ZITZEWITZ  - Hellas Rally Raid 2016

15.05.2016 - actiongraphers.com

Štefan Svitko - Hellas Rally Raid 2016

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »