ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

07.03.2019 - gilbert

01 Leon Hercog a Leonette

07.03.2019 - gilbert

02 moped Leonette s motorom S11

07.03.2019 - gilbert

03 moped Stadion S 22

07.03.2019 - gilbert

04 výrobná linka na dvojmiestny Leonette Stadion s motorom S11

07.03.2019 - gilbert

05 dvomiestny Leonette s motorom Stadion S 22 a hlbokými blatníkmi

07.03.2019 - gilbert

06 stále motor Stadion S11, no  predný ľahký blatník

07.03.2019 - gilbert

07 Leonette 1960 s motorom Stadion S22 a ľahkým predným blatníkom

07.03.2019 - gilbert

08 Leonette Stadion pretekový

07.03.2019 - gilbert

09 Manual 1

07.03.2019 - gilbert

10 Manual 2

07.03.2019 - gilbert

11 Manual 3

07.03.2019 - gilbert

12 Manual 4

07.03.2019 - gilbert

13 dobová reklama Leonette 05

07.03.2019 - gilbert

14 Leonette Super Sport so spustenými riadidlami a hlbokým zadným blatníkom

07.03.2019 - gilbert

15 Leonette Ideal skúter

07.03.2019 - gilbert

16 Leonette Ideal skúter nálezový stav

07.03.2019 - gilbert

17 Leonette 3 skuter

07.03.2019 - gilbert

18 Leonette Ideal zelený z ľava

07.03.2019 - gilbert

19 Leonette Ideal skuter zo zadu

07.03.2019 - gilbert

20 Leonette Ideal zo zadu

07.03.2019 - gilbert

21 dobový plagát na Leonette Mustang 1969

07.03.2019 - gilbert

22 Leonette Sport 1

07.03.2019 - gilbert

23 Leonette Sport 2

07.03.2019 - gilbert

24 Leonette Sport 3

07.03.2019 - gilbert

25 Leonette Sport 1968

07.03.2019 - gilbert

26 Leonette Sport modrý

07.03.2019 - gilbert

27 Leonette počas renovácie

07.03.2019 - gilbert

28 Leonette po renovácii, s údajom MUSTANG na podsedadlovej skrinke

07.03.2019 - gilbert

29 biela Leonettu Sport naozaj sekne.

07.03.2019 - gilbert

30 Motocyklové múzeum Bora Mundo

07.03.2019 - gilbert

31 múzeum Bora Mundo a exotika z východnej Európy MZ, Jawa, ČZ a Leonette

07.03.2019 - gilbert

32 policajná verzia Leonette Ideal

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »