ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Crossové Mini 555

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Crossové Mini 555

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

03.07.2017 - gilbert

minicross so zníženým rámom 550 a nádržou z mopeda Jawetta z ľava

03.07.2017 - gilbert

náboje kolies sú tiež z typu 550 pohľad z prava

03.07.2017 - gilbert

ten istý stroj s motorom 05 a vyššie

03.07.2017 - gilbert

minicross s atypicky uloženou nádržou, motor 05 a vyššie

03.07.2017 - gilbert

minienduro s prepracovanou trojuholníkovou kyvnou vidlicou 550, či 555

03.07.2017 - gilbert

motor 05 a vyššie, no valec a karburácia 555

03.07.2017 - gilbert

za estetické stvárnenie sa nemusí autor hanbiť

03.07.2017 - gilbert

cross medzi kuželmi na parkovisku

03.07.2017 - gilbert

mini s nádržou podobnou SK 90

03.07.2017 - gilbert

produkt učŐov z ČZM Strakonice

03.07.2017 - gilbert

cross I bez nádrže s motorom 555

03.07.2017 - gilbert

cross II s nádržou z Babetty

03.07.2017 - gilbert

cross III z prava

03.07.2017 - gilbert

pikoška z časopisu STOP z roku 1984

03.07.2017 - gilbert

mini s motorom 555 a prepracovanou karburáciou

03.07.2017 - gilbert

mini so zníženým rámom, vodorovne uloženým zadným tlmičom, nádrž Stadion a hlavou valca z 05 a vyššie

03.07.2017 - gilbert

minienduro so zaujímavým zadným tlmičom motor 05 a vyššie vlaec karburácia a hlava 555

03.07.2017 - gilbert

mini s jednodielnou kapotážou neidentifikovaným rámom motorom 555, karburácia 05 a vyššie

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »