ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Jednosedadláky s netradičnou nádržou

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Jednosedadláky s netradičnou nádržou

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

02.09.2015 - gilbert

555 B s výfukom zo  skútra Manet 100

02.09.2015 - gilbert

555 C s výfukom z mopeda Stadion a zadným blatníkom 05

02.09.2015 - gilbert

555 C s dvoma výfukmi Mustang a predným blatníkom 550 alebo Mustang

02.09.2015 - gilbert

555 C s budíkmi, smerovkami a združeným zadným svetlom

02.09.2015 - gilbert

555 A s motorom a kolesami 05 a  veľkým karburátorom

02.09.2015 - gilbert

555 B s motorom 20, veľkou hlavou a karburátorom, rýchlostný výfuk

02.09.2015 - gilbert

Prototyp Pioniera pre Indiu z P. Bystrice

02.09.2015 - gilbert

indický Pionier klasika z ľava

02.09.2015 - gilbert

Indický Pionier Yezdi 60 so svetlom J 20 objem 60 ccm

02.09.2015 - gilbert

modernizovaný indický Pionier Yezdi 60

02.09.2015 - gilbert

skladačka - opticky replika prototypu indického Pioniera z ľava bez výfuku

02.09.2015 - gilbert

skladačka - opticky replika prototypu indického Pioniera z prava

02.09.2015 - gilbert

amatérska prestavba s nádržou z Jawetty

02.09.2015 - gilbert

ukotvenie kývačkovej nádrže ako na mojom približovadle 555

02.09.2015 - gilbert

555 B s nádržou z Maneta M90

02.09.2015 - gilbert

to isté prevedenie z ľava

02.09.2015 - gilbert

555 C s nádržou Manet

02.09.2015 - gilbert

555 C s nádržou Manet a smerovkami

02.09.2015 - gilbert

Jednosedadlák s nádržou z kývačky Jawa

02.09.2015 - gilbert

Jednosedadlák s kývačkovou nádržou ČZ

02.09.2015 - gilbert

skladačka Pionier 550+555+20 s nádržou z Jawy F. Janečka

02.09.2015 - gilbert

skladačka Pionier 550+555+05 s nádržou z Mustanga

02.09.2015 - gilbert

amatérske enduro s nádržou zo mopeda Stadion

02.09.2015 - gilbert

Prestavba pri ktorej j Jednosedadláka zostal len rám a zadný blatník

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »