ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Laminátový prorotyp Pioniera 555

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Laminátový prorotyp Pioniera 555

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

10.07.2014 - gilbert

rám nového  motocykla Pionier 555

10.07.2014 - gilbert

dobový leták s dvoma rozdielnymi prototypmi Pioniera 555

10.07.2014 - gilbert

zahraničný leták S laminátovým prototypom Pioniera 555

10.07.2014 - gilbert

momentka z veltrhu Brno 1957

10.07.2014 - gilbert

momentka z veltrhu Brno 1957

10.07.2014 - gilbert

brnenský veltrh nová Tatra 603 z predu

10.07.2014 - gilbert

brnenský veltrh Tatra 603 zo zadu

10.07.2014 - gilbert

brnenský veltrh 1957 motocykle Eso z Divišova

10.07.2014 - gilbert

brnenský veltrh 1957 nefunkčné otočné pódium

10.07.2014 - gilbert

brnenský veltrh 1957 prototypy mopeda Stadion

10.07.2014 - gilbert

laminátový prototyp pohľad z prava foto z dobovej tlače

10.07.2014 - gilbert

laminátový  prototyp z dobovej tlače pohľad z ľava

10.07.2014 - gilbert

česká popiska k Pionieru 555

10.07.2014 - gilbert

pražský halfpionier prototyp 555 - polonábojové kolesá a veľký predný blatník dobový leták

10.07.2014 - gilbert

pražský moped tváriaci sa ako Pionier 555

10.07.2014 - gilbert

skúter Jawa 50 prototyp

10.07.2014 - gilbert

skúter Jawa 50 prototyp so zostavou ako Pionier 555 - sedadlo a nosič

10.07.2014 - gilbert

iný pražský prototyp s mechanikou Pioniera 555 tiež bez tachometra

10.07.2014 - gilbert

oskútrovaný Pionier, tváriaci sa ako tretí prototyp s reumaplechmi

10.07.2014 - gilbert

reklamné foto sériovky s linkami z prototypu s reumaplechmi

10.07.2014 - gilbert

linkovanie laminátových prototypov na sériovom Pionieri v Bernolákove

10.07.2014 - gilbert

sériový  Pionier typ 555 po renovácii

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »