ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Nový Pionier 05

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Nový Pionier 05

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

19.02.2018 - gilbert

Pionier 555 s dvojsedlom a reumaplechmi

19.02.2018 - gilbert

Strojársky veľtrh Brno 1962 (1)

19.02.2018 - gilbert

Strojársky veľtrh Brno 1962 (2)

19.02.2018 - gilbert

Strojársky veľtrh Brno 1962 (3)

19.02.2018 - gilbert

Pionier 05 druhé prevedenie

19.02.2018 - gilbert

predný blatník kopírujúci blatník 555

19.02.2018 - gilbert

anglický leták na žiaľ Jawu 50 05, nie na Pionier 05

19.02.2018 - gilbert

reklamný plagát na Pionier 05 I

19.02.2018 - gilbert

reklamný plagát na Pionier 05 II

19.02.2018 - gilbert

sekcia Pionierov na Morave v múzeu v Lesnej

19.02.2018 - gilbert

tie isté Pioniere z iného uhla

19.02.2018 - gilbert

domáca reklama na tretie prevedenie 05

19.02.2018 - gilbert

exportné prevedenie s veľmi hranatým predným blatníkom

19.02.2018 - gilbert

karikatúra 05

19.02.2018 - gilbert

náčrt druhého prevedenia 05

19.02.2018 - gilbert

logo na zadnom blatníku

19.02.2018 - gilbert

náčrt konečného štvrtého  prevedenia predného blatníka

19.02.2018 - gilbert

05-ky v akcii

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »