Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1388 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31050
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18243)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Nový Pionier 05 - 2. čašť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Nový Pionier 05 - 2. čašť

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 26.

31.03.2018 - gilbert

nový Pionier 05 v Svete Motorov mylne uvedený ako Jawa 50 typ 20

31.03.2018 - gilbert

spočiatku sa laborovalo aj s gumenými dorazmi otáčania prednej vidlice

31.03.2018 - gilbert

podporná strunka, aby sa benzinová hadička nelámala

31.03.2018 - gilbert

bez strunky sa hadička zalomovala

31.03.2018 - gilbert

tu sa nezalamovala, ale bola stlačená zdrhovadlom

31.03.2018 - gilbert

veľký otvor pre vzduchový filter

31.03.2018 - gilbert

objemný vzduchový filter a kolmý prívod palivovej hadičky

31.03.2018 - gilbert

tunel bol spočiatku uzamykateľný

31.03.2018 - gilbert

navarené oko na ráme pre zámok tunela

31.03.2018 - gilbert

oko na uchytenie tašky bolo najskôr kruhové s vyklápacou časťou

31.03.2018 - gilbert

vnútorné vypínanie na zadnom kolese

31.03.2018 - gilbert

pozdejšie bolo len trištvrťové a tunel nemal zámok

31.03.2018 - gilbert

obidva otvory kruhové a zámok

31.03.2018 - gilbert

zapaľovanie prevzaté z 555-ky

31.03.2018 - gilbert

kruhový otvor pre palivový kohút bol následne oválny

31.03.2018 - gilbert

veko nádrze bolo so závitom prevzaté z 555, no nádrz mala svoje vlastné odvzdusnenie

31.03.2018 - gilbert

kolesá mali pláste 2,50x16 ako 555

31.03.2018 - gilbert

vzorka typická pre 555-ky

31.03.2018 - gilbert

náboj este s vnútorným vypínaním brzdy

31.03.2018 - gilbert

lôzka pre gumové silenbloky boli prekryté hliníkovým vekom

31.03.2018 - gilbert

neskorsie boli kolesá nové s vonkajsím vypínaním.

31.03.2018 - gilbert

Obutie bolo modernizované 2,75x16 s typickým novým vzorom dezénu

31.03.2018 - gilbert

paradoxne na výstavách nové pláste uz boli

31.03.2018 - gilbert

prestavaná 05-ka nálezový stav

31.03.2018 - gilbert

05-ka porenovačný stav

31.03.2018 - gilbert

dobové foto s ostatným prevedeným predného blatníka

 

Ostatné Galérie

A-day-2025-side

indien-demo-zv-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »