ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Odľahčené Jednosedadláky III.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Odľahčené Jednosedadláky III.

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

16.08.2016 - gilbert

Indický Yezdi so športovým švihom

16.08.2016 - gilbert

modernejší, ešte odľahčenejší model

16.08.2016 - gilbert

Yezdi 60-predné svetlo Mustang

16.08.2016 - gilbert

verzia Black

16.08.2016 - gilbert

zaujímavo je zostrihaný originálny zadný blatník

16.08.2016 - gilbert

podobný projekt no základ je Jednohrb

16.08.2016 - gilbert

zaujímavá predsunutá predná vidlica

16.08.2016 - gilbert

s odstupom času nastala zmena výfukového potrubia

16.08.2016 - gilbert

 pretekový šporťák - náročná prestavba

16.08.2016 - gilbert

terénny šporťák pre Pionier cup, či Fichtl cup

16.08.2016 - gilbert

 čistokrvný Naked Bike v prevedení Lux

16.08.2016 - gilbert

Sport 555 s použitím len komponentov Pionier

16.08.2016 - gilbert

sport na dobovej foto z brožúrky

16.08.2016 - gilbert

Hercules  K125 S z ľava I

16.08.2016 - gilbert

 Hercules K 125 S z ľava II

16.08.2016 - gilbert

Hercules K 50 s prednou kyvnou vidlicou

16.08.2016 - gilbert

Gilbert Sport z ľava

16.08.2016 - gilbert

 Hercules K 125 S z prava I

16.08.2016 - gilbert

Hercules K 50 z prava

16.08.2016 - gilbert

Gilbert Sport GBIV z prava

16.08.2016 - gilbert

z pôvodného Jednosedadláka zostal len motor, predná vidlica a kolesá

16.08.2016 - gilbert

Pakkk 555 z ľava

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »