ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Pionier vyrobený na Slovensku pre USA a Kanadu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Pionier vyrobený na Slovensku pre USA a Kanadu

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

19.09.2011 - gilbert

Americký leták aj na slovenský Pionier

19.09.2011 - gilbert

Ponuka Pionierov aj  za veľkou mlákou

19.09.2011 - gilbert

Lepšie na Pionieri ako v pomalej električke

19.09.2011 - gilbert

Krosa v Amerike

19.09.2011 - gilbert

Kývačka v Amerike

19.09.2011 - gilbert

Trialová exportná verzia kývačky pre USA

19.09.2011 - gilbert

Modelová ponuka Jawa, ČZ no bez Pioniera

19.09.2011 - gilbert

Pionier pre Ameriku

19.09.2011 - gilbert

Pionier pre Usa s predĆženým kolenom

19.09.2011 - gilbert

Pionier typ 05a pre USA

19.09.2011 - gilbert

Športový Pionier typ 22 pre USA z prava

19.09.2011 - gilbert

Pionier typ 22 z ľavej strany

19.09.2011 - gilbert

Detail zadného blatníka typ 22

19.09.2011 - gilbert

Mustang v modelovej ponuke Golden  Jawa ČZ

19.09.2011 - gilbert

Pionier typ 05 pre Kanadu ponuka Road King

19.09.2011 - gilbert

Pionier Road King Kanada

19.09.2011 - gilbert

Reklamný plagat Road King Kanada

19.09.2011 - gilbert

Môj Gilbert scooter

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »