ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Prvá a posledná séria mopedov Jawa 359

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Prvá a posledná séria mopedov Jawa 359

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 17.

05.11.2012 - gilbert

Pedálové prototypy s dvomi páčkami na ľavom madle 1

05.11.2012 - gilbert

Prvé prototypy privezené z Prahy do P. Bystrice

05.11.2012 - gilbert

Pravý stroj mal chrómovú prednú vidlicu a zadné svetlo

05.11.2012 - gilbert

Dve páčky v ľavo a radenie v pravo

05.11.2012 - gilbert

Karburátor mopeda na ľavej strane

05.11.2012 - gilbert

Rozobratý karburátor

05.11.2012 - gilbert

Vypínanie spojky

05.11.2012 - gilbert

Vypinanie spojky

05.11.2012 - gilbert

Moped s popiskou

05.11.2012 - gilbert

Odstránenie pedálov

05.11.2012 - gilbert

Pionier 550 bez dolných prelisov

05.11.2012 - gilbert

Pionier 550 exportná verzia pre Škandináviu s jedným spodným prelisom

05.11.2012 - gilbert

Pionier 550 so štyrmi spodnými prelismi

05.11.2012 - gilbert

Pionier 550 exportná verzia pre Anglicko so štyrmi spodnými prelismi

05.11.2012 - gilbert

Okrytovaný svetlomet a  trojlitrová nádrž s logom Pionier na Jawe 359

05.11.2012 - gilbert

Nové logo Jawa na nádrži

05.11.2012 - gilbert

Jednohrb s popiskou

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »