ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Sériový Pionier 555 - 1958 - 1962

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Sériový Pionier 555 - 1958 - 1962

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

09.12.2014 - gilbert

anglický plagát na Jednosedadlák

09.12.2014 - gilbert

polský plagát na Jednosedadlák

09.12.2014 - gilbert

fínsky plagát na Jednosedadlák

09.12.2014 - gilbert

americký leták s Jednosedadlákom

09.12.2014 - gilbert

reklamná foto na Jednosedadlák

09.12.2014 - gilbert

reklamná foto pre orient

09.12.2014 - gilbert

reklamná foto z Egypta

09.12.2014 - gilbert

česká popiska s fotkou prototypu

09.12.2014 - gilbert

schéma komponentov Jednosedadláka

09.12.2014 - gilbert

môj otec na svojom Jednosedadláku

09.12.2014 - gilbert

iná dobová

09.12.2014 - gilbert

dali sa sním ohurovať aj dievčatá

09.12.2014 - gilbert

alebo len pozorovať na trhovisku

09.12.2014 - gilbert

niekedy to aj zabralo, niekedy nie

09.12.2014 - gilbert

niekedy pri poruche pomáhal aj Zväzarm

09.12.2014 - gilbert

Jednosedadlák bol služobným vozidlom nielen poštárov

09.12.2014 - gilbert

poštár s ním vozil dôchodky

09.12.2014 - gilbert

doručoval pohľadnice a listy

09.12.2014 - gilbert

dobre slúžil aj v pohraničí

09.12.2014 - gilbert

na diaľkovú cestu ho použil aj Demin

09.12.2014 - gilbert

Prototyp Pioniera pre Indiu z P. Bystrice

09.12.2014 - gilbert

indický Pionier klasika

09.12.2014 - gilbert

s novým reflektorom

09.12.2014 - gilbert

Jednosedadlák v zaniknutom múzeu v Mlynici

09.12.2014 - gilbert

Pioniere v múzeu v Lesnej 1

09.12.2014 - gilbert

Pioniere v múzeu v Lesnej 2

09.12.2014 - gilbert

Pioniere v múzeu v Znojme

09.12.2014 - gilbert

torzo Jednosedadláka v múzeu v Lehote pod Vtáčnikom

09.12.2014 - gilbert

Jednosedadlák ako súčasť reklamnej foto na Nový Pionýr

09.12.2014 - gilbert

Jednosedadlák v zaniknutom časopise Moto Fan rubrika Moje Moto

09.12.2014 - gilbert

Jednosedadlák nálezový stav

09.12.2014 - gilbert

Jednosedadlák čakajúci na renováciu

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »