ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Užitočné doplnky na Jednohrboch

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Užitočné doplnky na Jednohrboch

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 42.

13.08.2013 - gilbert

predný továrenský nosič na modeli B

13.08.2013 - gilbert

taška na  batožinu na modeli B

13.08.2013 - gilbert

predná taška na skladačke C

13.08.2013 - gilbert

taška bola vhodná aj pre model 555

13.08.2013 - gilbert

iné prevedenie s ukotvením aj pre 555 ku s dvojsedadlom

13.08.2013 - gilbert

madlo za sdedadlom na modeli A

13.08.2013 - gilbert

07 detail na spomínané madlo

13.08.2013 - gilbert

madlo za sedadlom inej konštrukcie

13.08.2013 - gilbert

madlo z ohnutého drôtu na modeli A, alebo skladačka A+B+C

13.08.2013 - gilbert

madlo z ohnutého drôtu na skladačke B+C

13.08.2013 - gilbert

továrenské madlo bolo až na modeli C

13.08.2013 - gilbert

doma robený nosič na vraku modelu B

13.08.2013 - gilbert

bicyklový nosič na modeli B

13.08.2013 - gilbert

bicyklový nosič na modeli C

13.08.2013 - gilbert

iný bicyklový nosič na inom modeli C

13.08.2013 - gilbert

bočný pohľad na bicyklový nosič

13.08.2013 - gilbert

bicyklový nosič aj so strunovým fixovačom na skladadačke A+C+555

13.08.2013 - gilbert

nosič zo súčasného bicyklal

13.08.2013 - gilbert

kombinované zadné nosiče na skladačkách

13.08.2013 - gilbert

nosič modelu 555 navarený na blatníku na skladačke z  modelu B+555+05

13.08.2013 - gilbert

navarený nosič typu 555 na inom jednohrbe

13.08.2013 - gilbert

23 pozdejší typ A s klaksónom na dve ploché baterky

13.08.2013 - gilbert

klaksón na ploché baterky na nepôvodnom mieste

13.08.2013 - gilbert

typ B s klaksónom  pod kapotážou pod nádržou

13.08.2013 - gilbert

balóniková rovná húkačka na  modeli B

13.08.2013 - gilbert

lepšie viditeľná balóniková rovná húkačka na skladačke B+555

13.08.2013 - gilbert

Užitočné doplnky na jednohrboch

13.08.2013 - gilbert

kombinácia mechanická húkačka + klaksón z 555 na skladačke B

13.08.2013 - gilbert

model A s klaksónom z 555 ky

13.08.2013 - gilbert

originálne ukotvenia brzdového tiahla na modeli A

13.08.2013 - gilbert

porenovačné mylné  ukotvenie tiahla zo spodu

13.08.2013 - gilbert

34 detail na porenovačné mylné ukotvenie tiahla

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »