Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 32.

13.11.2024 - MajoKE

Na Folkmarskom kopci, kde ma zotrela Fábia...

13.11.2024 - MajoKE

Fungel s 3 balíkmi výbavy. Stále skromná.

13.11.2024 - MajoKE

Pomôcky za pár drobných.

13.11.2024 - MajoKE

Slabé miesto.

13.11.2024 - MajoKE

Využitý priestor.

13.11.2024 - MajoKE

Pravá strana.

13.11.2024 - MajoKE

Stretávacie svetlo. Pozri na to rovnomerné osvetlenie. Ten prvý oblúk začína 1 m pred moto.

13.11.2024 - MajoKE

Diaľkové svetlo, za tie prachy niet, čo vytknúť.

13.11.2024 - MajoKE

Jáj, ten kľúč.

13.11.2024 - MajoKE

Prvé februárove potulky.

13.11.2024 - MajoKE

Idem za deťmi kvetov.  Môj obľúbený kufor.

13.11.2024 - MajoKE

Čínska pipinka.

13.11.2024 - MajoKE

Perfektné ovládače.

13.11.2024 - MajoKE

Skromný spolujazdec sa odvezie aj v kufri. Cesta do HR 10/24.

13.11.2024 - MajoKE

Nie som proti Číne, zohráva aj kladnú rolu, drží tradičné značky v pozore, aby to so zdražovaním nepreháňali. Samozrejme králi vyššej triedy Ducati a BMW  môžu byť v kľude.

13.11.2024 - MajoKE

Dátum vidíš, nastal čas zberu olív.

13.11.2024 - MajoKE

Kdesi okolo Zaostrogu. Ideálna cesta pre CL.

13.11.2024 - MajoKE

Holý mobil, len s mapy.cz a prístupom na mail. IP stačí proti striekajúcej vode. Žiadne dáta, ak ich bude treba, dáš mu ich z mobilu v kapse. Nepotrebuješ stabilizátor obrazu a bude ti stačiť lacný funkčný držiak. Funguje, otrasy nevadia, neprehrieva sa. Nemá z čoho.

13.11.2024 - MajoKE

Bolo krásnych 20 stupňov.

13.11.2024 - MajoKE

Od Makarskej 30 km vo vnútrozemí, totálne bez premávky.

13.11.2024 - MajoKE

Od radosti, že si môže zacvičiť, až z gatí vyskočil.  Drveník.

13.11.2024 - MajoKE

Makarska - Vrgorac. Aby sme trochu pokazili spotrebu.

13.11.2024 - MajoKE

Nie je to ono. Mám 176 cm. Dosť pokrčené nohy, ktoré mi tlačia dlhú cestovnú bundu hore.

13.11.2024 - MajoKE

Je štíhla, dobre sa obleč.

13.11.2024 - MajoKE

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné.

13.11.2024 - MajoKE

Čína ukazuje rožky, kovový blatník, naň pripevníš brašne.  Moto za cca 6000 eúr.

13.11.2024 - MajoKE

Čína dáva už do kategórie A2 remeň a pýta zaň 6300 eúr.

13.11.2024 - MajoKE

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné.

13.11.2024 - MajoKE

Tip na úložný priestor.

13.11.2024 - MajoKE

za olivami po cestách, necestách. ľudia tam nemajú ploty.  Milé.

13.11.2024 - MajoKE

Nad spálenou Podgorou.

13.11.2024 - MajoKE

Po povodni. Nohy som mal vystreté ako kružidlo a detsky sa nimi odrážal.  Chýba mi istota v blate.

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »