Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1276 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32778
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (19069)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13709)

Video-Foto Galéria - Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

01.12.2025 - MajoKE

14. Už s aerodynamickými zrkadlami.

01.12.2025 - MajoKE

1. Čistá a panenská.

01.12.2025 - MajoKE

2. Ľahký zábeh do 1000 km.

01.12.2025 - MajoKE

3. Luxusné výlety za sucha.

01.12.2025 - MajoKE

4. Keď poblúdiš a preceníš svoje schopnosti.

01.12.2025 - MajoKE

5. Mäkké blato a sneh, ideálne na bezbolestbý pád.

01.12.2025 - MajoKE

6. Experiment s tankvakom, je to krátka motorka, zle sa nastupuje.

01.12.2025 - MajoKE

7. Svetlosť 285 mm ale detský rázvor 1455 mm.

01.12.2025 - MajoKE

8. Čínsky plast vyzerá slušne.

01.12.2025 - MajoKE

9. Tlačidlá SET SEL sú otrasné.

01.12.2025 - MajoKE

10. Chránič z Číny, ľahky. Originál brzd.páka, nemá kĺb na konci.

01.12.2025 - MajoKE

11. Tu môžeš opatrne trénovať slalom. Pár desiatok metrov je diaľnica a množstvo odpadkov od privilegovanej príťaže spoločnosti.

01.12.2025 - MajoKE

12. Rozšírené kvôli smerovkám.

01.12.2025 - MajoKE

13. Lekárnička. Cyklotaška, vnútri tašky pripevnená skrutkov, ktorá drží nosič.

01.12.2025 - MajoKE

15. Veľmi blbý nápad.

01.12.2025 - MajoKE

16. Cvičisko, hlavne nech je mäkko.

01.12.2025 - MajoKE

17. Chladič je vpravo, plasty toho veľa znejú, sú pružné a odolné. To je úľava mať na hlave kompozinú prilbu 1050 g, ktorá stojí pod 200 eúr.

01.12.2025 - MajoKE

18. Občas štuple zámerne obložím hlinou.

01.12.2025 - MajoKE

19. Potom sa úžasne ľahko šmýka a nič nerozryješ,

01.12.2025 - MajoKE

20. Na pomalú opatrnú jazdu stačí.

01.12.2025 - MajoKE

21. Cesta na Jahodnú inak.

01.12.2025 - MajoKE

22. Znova som neodhadol čas návratu.

01.12.2025 - MajoKE

23. Kto nemá ani štipku dannosti, musí trénovať.

01.12.2025 - MajoKE

24. Elegantná a šíhla.

01.12.2025 - MajoKE

25. Veľmi nepríjemná časť trénovania rovnováhy. Keď sa ti zdá, že si dobrý, zatvor oči...

01.12.2025 - MajoKE

12A. Smerovky sú drahé, škoda, že sa nedajú ľahko vybrať napr. pootočením o 0.5 otáčky.

01.12.2025 - MajoKE

7A. Detail zadného olesa a ráfik.

01.12.2025 - MajoKE

26. Baterková Parkside, aby sme v zime nemuseli ísť po nasolených cestách na linku.

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »