Anketa:
Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek. 1/3
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: MajoKE
Čitatelia: 451 [Vaše stroje - Moja motorka]
Toto nie je vyhlásenie samoľúbeho sexuálneho predátora. Toto pre mňa nové slovné spojenie som sa dozvedel z našej úbohej žurnalistiky v novembri 2025.
Hneď na úvod si tu musíme vysvetliť dôležité fakty.
Toto nie je test motorky, to je trpký príbeh o nešikovnosti, neobratnosti a o pomerne neúspešnej snahe zmeniť to. Príbeh zatiaľ nemá koniec.
Začalo to ako vždy nevinne. Pri potulkách na Honde CL500 som zistil, že mimo asfalt môžem ísť len za sucha. Relaxačná CLka šla z domu. Hondu CRF 300 L som videl asi miliónkrát v červenej a vyslovene sa mi nepáčila. V Honde RP Moto bola sivá, ale veď je krásna.
Účastník príbehu. Chlap 54 rokov, 71 kg, 176 cm, absolútne žiadne problémy s pohybom, kĺbami, svalmi, v pohode odbehnem 10 km v rozmedzí 55-60 min, s úsmevom 12 zhybov atď. Každý tretí deň som na horskom bicykli v lese na tých krkolomných umelo vytvorených vracákoch. Na motorkách odjazdené vyše 350.000 km. Jazdím celoročne. To nie je chválenkáreň, to je trpké konštatovanie, že som si naivne myslel, že pre jazdu v teréne na CRF 300 L mám mikropredpoklady. Toto všetko mi je prd platné, okamžite som zistil, že som nikto.
S týmto sklamaním som sa šiel pozrieť na motokrosové preteky. Čo bol ďalší blbý nápad. Videl som asi 16 ročné dievčatá ako jazdia po rozrytej trati. Čo, dievčatá a toto? Aby som si vypil kalich horkosti a svojej nemohúcnosti do dna, počkal som aj na dospelých. Tí mali v motokrosovom okruhu zakompovanú jazdu po lese. Rozprávam o stúpaní a klesaní, kde by si pri chôdzi pešo použil ruky na podopretie pred pádom!!!
O blate, v ktorom by si v bežnej obuvi urobil 4 kroky, pri prvom by si v blate nechal prvú tenisku, pri druhom druhú, pri treťom ponožku, pri štvrtom druhú ponožku. Preto by sme si mali objasniť, čo je ľahký terén pre CRF 300 je neprekonateľné pre Honda ADV 350. Aj ja som si v minulosti myslel, že ADV 350 je skútrik s nádychom offroad ako to tvrdia reči.
Po terajších zážitkoch má Honda ADV 350 offroad vlastnosti autobusu MHD. Všetko na predajni / teda s cestnými pneumatikami / s hmotnosťou nad 200 kg má offroad vlastnosti kĺbového autobusu MHD. Je úplne jedno, čo ti povie predajca. Zabudni na videá, kde ľudia, ktorí sedia na kroskách od svojich 5 rokov jazdia a skáču/lietajú na tenerkách, či afrikách. Lebo len ty sám zadychčaný a spotený v lese budeš v blate a svahu dvíhať motorku. Budeš sa diviť aká je ťažká 142 kg motorka. Ako budeš potrebovať cúvnuť 15 cm vzad v blate, snehu, aby si obišiel strom a ani za svet sa ti to nepodarí.Tak poďme konečne k motorke, ale o pár myšlienok z dlhého úvodu sa oprieme.
Honda CRF 300 L 2025.
Ja ju označujem ako hobby enduro. Honda si ju na našom trhu hodnotila na 5810 €. V lete môžeš odísť od dílera s dlhým nosom, objednávky na ňu sa robia v zime. To len keby si chcel v lete na predajni zjednávať cenu. Má LED predné svetlo a „biele“ smerovky. Aby si ju na prvý pohľad rozoznal od starších.
Predné koleso 21“, pneu IRC GP 21, 80/100/21, duša, nenastaviteľná USD vidla 43 mm, brzdový kotúč 256 mm, zdvihy predného pruženia 260 mm. Čo je slušná hodnota. V tomto štádiu môjho enduro vývinu jej nemám čo vytknúť. Ešte som nezistil, že v mojom rozlete ma brzdí pruženie.
Zadné koleso 18“, pneu IRC GP 22, 120/80/18, duša, Prolink, zdvih zadného kolesa 260 mm. Brzdový kotúč 220 mm. Solídna svetlá výška 285 mm a že som ju mnohokrát potreboval. Myslím, že je to podstatný údaj.
Brzdovú páčku nenastavíš, ale aj pre nás s krátkymi prstami sa ľahučko obsluhuje v teréne, na ceste už je to inak, ale ja na ňu presadám z 5x silnejšej motorky, preto môžem mať skreslený úsudok. Na obsluhu spojkovej páčky ti stačí jeden prst. Keď som už pri spojkovej a brzdovej páčke, kľudne z nich odrež tú hrču, okrem toho, že ju vôbec nepotrebuješ pri páde je menšia pravdepodobnosť, že ich ohneš. Teda pokiaľ nemáš kvalitné blastre. Ja mám džady.
Riadidlá bežné s hrazdou, najbližšia vzdialenosť medzi tvojimi rukami bude 52 cm. Ovládače na nich sú poctivé, nezničiteľné, robustné. Ale dva pogumované gombíky pri displeji SET a SEL sa na mojej motorke veľmi ťažko obsluhujú, reálne mi trvá aj 30 sekúnd pokiaľ vynulujem TRIP A alebo iný údaj. Displej je určite z prelomu tisícročia, ale je mi to úplne jedno. Nezaškodilo by, keby mal ukazovateľ vonkajšej teploty, ale pri jazde v teréne mi je aj tak stále veľmi teplo. Na displeji máme všetko podstatné, otáčkomer plus bielu kontrolku, ktorá ťa upozorní, že prekračuješ tebou zvolené otáčky, palivomer, vieme aký máme zaradený kvalt, dva tebou zvolené údaje, tripy, priemerky, stopky.
Pridané: Dnes Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda MTX 125 - Moja prvá moto - MareceqMTX
- Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky - Herghott
- Test BMW HP2 - Herghott
- Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure - Awia
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- S Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2016 v teréne - Awia
- Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad - Awia
- Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov - Herghott
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025! - Awia
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora




































