ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Honda Monkey 2018 prichádza

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Honda Monkey 2018 prichádza

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 37.

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018 - Pearl Nebula Red

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018 - Banana Yellow

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1961 Prvý model – vyrobený pre zábavné parky, mal 5-palcovými kolesá, sklopným riaditka, nemal odpruženie a motor 49 cm3 mal výkon 3,1 kW.

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1963 - Prvý model určený na prevádzku na verejných komunikáciách – vyvážal sa do Severnej Ameriky a do Európy.

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1967 - Prvý model predávaný v Japonsku – so „sklopným“ sedlom

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1970 - Prvá verzia s rýchlo demontovateľným predným kolesom umožňujúca prepravu v kufri malého automobilu

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1978  - Prvý model s palivovou nádržou v tvare kvapky ako pri „custom“ motocykloch

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1984 - Limitovaná edícia „Gold“

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1987 - Model „R“ s dvojitým rúrkovým rámom a prednou hydraulickou kotúčovou brzdou

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 1991-  Verzia v off-roadovom štýle „Baja“ s dvoma svetlometmi

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 2004 - Special Vo farbách napodobňujúcich model CB750F, na ktorom Freddie Spencer získal víťazstvo v pretekoch Daytona 100

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 2009 - Monkey Ltd. Prvá verzia s elektronickým vstrekovaním paliva, valčekovým vahadlom a predsunutým valcom

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 2017 - Nová verzia na oslavu 50. výročia začatia predaja v Japonsku - 50th Anniversary (Japan)

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

26.04.2018 - Honda.press

Honda Monkey 125 2018

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »