ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - In memoriam Gustáv Ulický - otec Babetty

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

In memoriam Gustáv Ulický - otec Babetty

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 41.

05.06.2014 - gilbert

G. Ulický pri krste svojej knihy

05.06.2014 - gilbert

prototyp s trecím valčekom

05.06.2014 - gilbert

 maketa prototypu s reťazovým prevodom

05.06.2014 - gilbert

 prototyp mopeda s veľkými kolesami

05.06.2014 - gilbert

 predchodca Babetty bez odpérovania nazvaný Minita z prava

05.06.2014 - gilbert

 Minita z ľava

05.06.2014 - gilbert

sériová Babetta s veľkými kolesami typ 228

05.06.2014 - gilbert

reklamný leták Považských Strojární

05.06.2014 - gilbert

reklamné foto na novú Babettu

05.06.2014 - gilbert

Babetta 207 s odpruženou len prednou vidlicou a kolesami s priemerom 16 palcov

05.06.2014 - gilbert

Babetta 207 v nočnej prevádzke

05.06.2014 - gilbert

Babetta vystavená v múzeu

05.06.2014 - gilbert

reklamné foto Považských Strojární na Babettu 207 100 s nízkymi riadidlami

05.06.2014 - gilbert

Babetta 207 100 s odpruženými kolesami

05.06.2014 - gilbert

Babetta 207 s vysokými riadidlami

05.06.2014 - gilbert

info-jawa v USA

05.06.2014 - gilbert

základný model pre USA so svetlom z Mustanga

05.06.2014 - gilbert

model pre USA s predĆženým sedadlom

05.06.2014 - gilbert

interierové reklamné foto

05.06.2014 - gilbert

verzia pre USA so smerovkami

05.06.2014 - gilbert

športová verzia pre USA

05.06.2014 - gilbert

Babetta Sport USA

05.06.2014 - gilbert

moped v dielni

05.06.2014 - gilbert

Babetta pripravená na sezónu

05.06.2014 - gilbert

25 prototyp s novým tvarom nádrže a novou prednou vidlicou

05.06.2014 - gilbert

prototyp pre Indiu z prava

05.06.2014 - gilbert

prototyp pre Indiu z ľava

05.06.2014 - gilbert

Prototyp s novým tvarovaním a novým rámom z prava

05.06.2014 - gilbert

ten istý prototyp z ľava

05.06.2014 - gilbert

Nový rám podobný rámu dvojrýchlostnej Babetty z Kolárova

05.06.2014 - gilbert

vývojový kolektív Pioniera 555 a skútra Manet 100 rok 1959

05.06.2014 - gilbert

na rýchlostných skúškach Pioniera 555 a Maneta 100

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »