ISSN 1336-6491 | Online: 2323 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Indian Summer 2009

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Indian Summer 2009

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

18.05.2011 - zeze

01 Furkajoch - stúpanie východnou rampou

18.05.2011 - zeze

02 Furkajoch, pohľad zo sedla na východ

18.05.2011 - zeze

03 Klausenpass, pohľad zo sedla na východ

18.05.2011 - zeze

04 Klausenpass, západná rampa

18.05.2011 - zeze

05 Klausenpass, exponované klesanie západnou rampou

18.05.2011 - zeze

06 Sustenpass, večerné stúpanie východnou rampou

18.05.2011 - zeze

07 Večerný Sustenpass a Sustenhorn

18.05.2011 - zeze

08 Jungfraujoch, stanica a rozhľadňa Sphinx, všetko je v skale poprepájané

18.05.2011 - zeze

09 Jungfraujoch, rozhľadňa Sphinx

18.05.2011 - zeze

09 Ľadové jaskyne v útrobách vrcholovej stanice Jungfraujoch

18.05.2011 - zeze

10 Ľadovec Aletschgletscher z Jungfraujoch

18.05.2011 - zeze

11 Zubačka na Jungfraujoch, konečná v 3454m

18.05.2011 - zeze

12 Eiger, Monch a historický vozeň zubačky na Jungfraujoch

18.05.2011 - zeze

13 Kleine Scheidegg, prestupná stanica a Wetterhorn

18.05.2011 - zeze

14Grimselpass, severná rampa, zachádzka ku Grimsel Hospitz

18.05.2011 - zeze

15 Grimselpass, vrcholové pleso

18.05.2011 - zeze

16 Pohľad z Grimselpassu na Furkapass, klasika klasík

18.05.2011 - zeze

18 Furkapass, pohľad zo sedla na západ

18.05.2011 - zeze

19 Furkapass, Ľadovec Rhonegletscher a slávny Hotel Belvedere

18.05.2011 - zeze

19 Furkapass, pohľad zo sedla na východ, smer Andermatt a Oberalppass

18.05.2011 - zeze

20 Furkapass, premávka v sedle

18.05.2011 - zeze

21 Nufenenpass, stúpanie západnou rampou

18.05.2011 - zeze

22 Nufenenpass, serpentíny západnej rampy

18.05.2011 - zeze

23 Nufenenpass, sedlo

18.05.2011 - zeze

24 Nufenenpass,pohľad z východnej rampy na serpentíny San Gottardo

18.05.2011 - zeze

25 San Gottardo, pohľad z polovice východnej rampy na Airolo

18.05.2011 - zeze

26 Oberalppass, západná rampa, železnica Furka-Oberalp a Andermatt v údolí

18.05.2011 - zeze

27 Oberalppass, sedlo

18.05.2011 - zeze

28 Albulapass, severná rampa

18.05.2011 - zeze

29 Albulapass, večerné klesanie na juh

18.05.2011 - zeze

30 Albulapass, večerné klesanie do Bever

18.05.2011 - zeze

31 Bever, penzión Crasta Mora na skok od St.Moritz môžme vrelo odporučiť

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »