ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Irán - legendy a skutočnosť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Irán - legendy a skutočnosť

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 179.

11.12.2022 - Macro

India 2022

11.12.2022 - Macro

RE Bullet

11.12.2022 - Macro

D915 - Turecko Bayrbut

11.12.2022 - Macro

Moto tesne pred odjazdom

11.12.2022 - Macro

Camp Florida , Bačska Palanka

11.12.2022 - Macro

Večera camp Florida

11.12.2022 - Macro

Turecké živé klbká

11.12.2022 - Macro

Pohoda pred apartmánom - Irán - legendy a skutočnosť

11.12.2022 - Macro

Pobrežie Čierneho Mora 1

11.12.2022 - Macro

Pobrežie Čierneho Mora 2

11.12.2022 - Macro

Pobrežie Čierneho Mora 3

11.12.2022 - Macro

5€ stanovanie

11.12.2022 - Macro

5€ stanovanie

11.12.2022 - Macro

5€ stanovanie

11.12.2022 - Macro

Amasya(6) Koncert

11.12.2022 - Macro

Amasya(5) Zmrzlina

11.12.2022 - Macro

Amasya(4) Farebná hudba na rieke

11.12.2022 - Macro

Amasya(3) Sime hotel

11.12.2022 - Macro

Zlatý vosk - Irán - legendy a skutočnosť

11.12.2022 - Macro

Amasya(2) Rieka

11.12.2022 - Macro

Amasya Hrad a hotelová destinácia

11.12.2022 - Macro

Susehri

11.12.2022 - Macro

Stale vpred

11.12.2022 - Macro

Caňon

11.12.2022 - Macro

Pas v Turecku

11.12.2022 - Macro

Karavanserai Dereli

11.12.2022 - Macro

Dereli 5 čechov tu nechalo odkaz

11.12.2022 - Macro

Gumushane

11.12.2022 - Macro

Blizko dediny Aksar

11.12.2022 - Macro

Bozburun pamätnik

11.12.2022 - Macro

Turecka krajina

11.12.2022 - Macro

Nakup ovocia a zeleniny v Askale

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »