ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Kto skoro chodí, sám sebe škodí... (Francúzske Alpy 2008)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Kto skoro chodí, sám sebe škodí... (Francúzske Alpy 2008)

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 43.

12.03.2010 - zeze

Dobrá nálada aj v ,,regenkách" (Susa-diaľnica)

12.03.2010 - zeze

Stúpanie na Izoard

12.03.2010 - zeze

Stúpanie na Izoard

12.03.2010 - zeze

Izoard, sedlo

12.03.2010 - zeze

Izoard, sedlo

12.03.2010 - zeze

Izoard, Casse Deserte

12.03.2010 - zeze

Izoard, Casse Deserte

12.03.2010 - zeze

Gorges du Guil

12.03.2010 - zeze

Bonette, začiatok stúpania

12.03.2010 - zeze

Bonette, severná rampa

12.03.2010 - zeze

Bonette, západná rampa

12.03.2010 - zeze

Bonette, západná rampa

12.03.2010 - zeze

Col du Restefond a Cime de la Bonette (2860m)

12.03.2010 - zeze

Col du Restefond

12.03.2010 - zeze

Serpentíny južnej rampy Bonette z Cime

12.03.2010 - zeze

STOP pred slučkou na Cime de la Bonette

12.03.2010 - zeze

Col de Raspaillon, Cime Bonette v pozadí

12.03.2010 - zeze

Col de Raspaillon, klesanie z Bonette na juh

12.03.2010 - zeze

Col de la Colle Saint Michel

12.03.2010 - zeze

Ranné stúpanie na Col des Champs

12.03.2010 - zeze

Ranné stúpanie na Col des Champs

12.03.2010 - zeze

Ranné stúpanie na Col des Champs

12.03.2010 - zeze

Ranné stúpanie na Col des Champs

12.03.2010 - zeze

Champs môj krásny

12.03.2010 - zeze

Champs, môj krásny Champs

12.03.2010 - zeze

Col des Champs, náhorná plošina

12.03.2010 - zeze

Champs náš krásny (východná rampa)

12.03.2010 - zeze

Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Jazda cez Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Cesta cez roklinu Gorges Daluis

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »