ISSN 1336-6491 | Online: 2323 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Lago di Garda 2011

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Lago di Garda 2011

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

26.07.2011 - Matus

Plán je jasný

26.07.2011 - Matus

Smer Monte Baldo

26.07.2011 - Matus

Pred Passo Bordala

26.07.2011 - Matus

Vlny na Lágu po nočnej búrke

26.07.2011 - Matus

Priehrada Lago di Bissina

26.07.2011 - Matus

Lago di Garda 2011

26.07.2011 - Matus

Séria fotografii na Passo di Tremalzo

26.07.2011 - Matus

Lago di Garda 2011

26.07.2011 - Matus

Lago di Garda 2011

26.07.2011 - Matus

Lago di Garda 2011

26.07.2011 - Matus

Lago di Garda 2011

26.07.2011 - Matus

Lago di Garda-s dĺžkou 52km a šírkou 17km je to najväčšie jazero v Taliansku

26.07.2011 - Matus

Pohľad na Lágo z opačnej strany - z Monte Baldo

26.07.2011 - Matus

Stále pohľad z Monte Baldo - traverzy patria Passu di Tremalzo

26.07.2011 - Matus

Ďalšia z Monte Baldo-pohľadom na východ od jazera môžeme vidieť časť trasy 1

26.07.2011 - Matus

Pobrežie z Malcesine

26.07.2011 - Matus

Stúpanie na Passo del Mare

26.07.2011 - Matus

Cesta za uzáverou

26.07.2011 - Matus

Pokračujeme po uzavretej ceste smer Giogo del Maniva

26.07.2011 - Matus

Roman nás na jeho CBF1000 vedie šotolinou na Passo di Croce Domini

26.07.2011 - Matus

Klesanie z Passa di Croce Domini

26.07.2011 - Matus

Prímorský pocit z Toscolano-Maderno

26.07.2011 - Matus

Rozeta už vyhrýzla dieru do reťaze bez valčeka

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »