ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Lombardia a Dolomity 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Lombardia a Dolomity 2015

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 61.

01.01.2016 - peter3401

Večerné prípravy pred odchodom

01.01.2016 - peter3401

Ráno v Breitenbrune pri Neusiedler see

01.01.2016 - peter3401

Raňajky v Kaltekuchl musia byť

01.01.2016 - peter3401

Neskutočná pohoda v Grilbare za Wildalpenom

01.01.2016 - peter3401

Grilbar za Wildalpen

01.01.2016 - peter3401

Príchod ku GG

01.01.2016 - peter3401

Pohľad z Edelweissspitz. V zadu tunel na južnú stranu

01.01.2016 - peter3401

Staller Sattel, Rakúska strana

01.01.2016 - peter3401

Staller Sattel, Rakúska strana

01.01.2016 - peter3401

Staller Sattel, úzka Talianska strana

01.01.2016 - peter3401

Jaufenpass, Juhozápadná časť

01.01.2016 - peter3401

Passo Stelvio, nástup zo severovýchodu

01.01.2016 - peter3401

Stelvio - povinná foto

01.01.2016 - peter3401

Moto atmosféra

01.01.2016 - peter3401

Klasika zo stelvia

01.01.2016 - peter3401

Fluelapass v smere do Davosu

01.01.2016 - peter3401

Ľadovce nad Berninapass

01.01.2016 - peter3401

Krásna Berninapass zo západnej strany

01.01.2016 - peter3401

Zjazd z Barninapass smerom do Livigna

01.01.2016 - peter3401

Vstup do Livigna

01.01.2016 - peter3401

stúpanie na Gaviu zo severnej strany

01.01.2016 - peter3401

Prenádherné scenérie pri Jazere na Passo Gavia

01.01.2016 - peter3401

Gavia

01.01.2016 - peter3401

Gavia

01.01.2016 - peter3401

Neskutočný okruh nad Lago d´Idro - jazero v pozadí

01.01.2016 - peter3401

Passo

01.01.2016 - peter3401

Neskutočné zrázy pri Passo Spina

01.01.2016 - peter3401

Za tunelom sa končí asfalt

01.01.2016 - peter3401

Passo Spina

01.01.2016 - peter3401

Passo Maniva

01.01.2016 - peter3401

Passá Goletto del Crocette a Giogo della Bala

01.01.2016 - peter3401

Príchod na Passo Crocedomini

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »