Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - MOTOTRIP 2009 - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko, Maďarsko

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

MOTOTRIP 2009 - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko, Maďarsko

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

02.07.2009 - lukynko

Ukrajinský vidiek-Skrývame sa pred dažďom

02.07.2009 - lukynko

Ukrajinský vidiek-Všadeprítomné zvieratá

02.07.2009 - lukynko

Ukrajinský vidiek

02.07.2009 - lukynko

Motozraz Solotvina

02.07.2009 - lukynko

Motozraz Solotvina

02.07.2009 - lukynko

Motozraz Solotvina

02.07.2009 - lukynko

-Motozraz Solotvina

02.07.2009 - lukynko

Geografický stred Európy

02.07.2009 - lukynko

Geografický stred Európy

02.07.2009 - lukynko

Ideme doľava

02.07.2009 - lukynko

Naša trasa

02.07.2009 - lukynko

Začíname

02.07.2009 - lukynko

Cesta hore lesom

02.07.2009 - lukynko

Cesta hore lesom

02.07.2009 - lukynko

Peťo nás čaká...

02.07.2009 - lukynko

Snehuliak-16.mája

02.07.2009 - lukynko

Spoločné foto

02.07.2009 - lukynko

Ukrajinská MHD

02.07.2009 - lukynko

Nádhera

02.07.2009 - lukynko

hmmm

02.07.2009 - lukynko

Maťo-Cesta nadol

02.07.2009 - lukynko

Konečne sneh

02.07.2009 - lukynko

Maťo prechádza bez pomoci...

02.07.2009 - lukynko

Cesta nadol

02.07.2009 - lukynko

Bolo to strmšie, ako to vyzerá

02.07.2009 - lukynko

Zotmieva sa a my sme zapadli

02.07.2009 - lukynko

Blížime sa k civilizácii, je 19hod 21min

02.07.2009 - lukynko

Koliba Oľga

02.07.2009 - lukynko

Moldavsko-Mesto Edinet-Obedujeme v prístrešku

02.07.2009 - lukynko

Mesto Balti na západe Moldavska

02.07.2009 - lukynko

Hasiči o piatej ráno...

02.07.2009 - lukynko

Priehradný múr Bicaz

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »