ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - MZ - tour Európa 2010

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

MZ - tour Európa 2010

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

26.11.2010 - matoj

Ostrihom

26.11.2010 - matoj

Balatón je studený...kúpať sa tu nejdeme

26.11.2010 - matoj

Chorvátske uvítania

26.11.2010 - matoj

Translátor v Bosne

26.11.2010 - matoj

Bosna a Hercegovina

26.11.2010 - matoj

Vratnik

26.11.2010 - matoj

Crikvenica

26.11.2010 - matoj

v Crikvenici to žijééé

26.11.2010 - matoj

bež, lebo ti kamión zrámuje moto

26.11.2010 - matoj

Krk - Baška

26.11.2010 - matoj

11.Krk

26.11.2010 - matoj

most na Krk

26.11.2010 - matoj

naša dvorná zátoka

26.11.2010 - matoj

balíme sa..a hurá do kolóny

26.11.2010 - matoj

Taliansky tábor

26.11.2010 - matoj

káva a la italiano

26.11.2010 - matoj

Benátky

26.11.2010 - matoj

Benátky či Venezia?

26.11.2010 - matoj

naše prvé Alpy

26.11.2010 - matoj

Cortina ´d Ampezzo

26.11.2010 - matoj

najkrajšia foto sa robí za jazdy

26.11.2010 - matoj

nová turistická atrakcia MZ + Tre Cime

26.11.2010 - matoj

Grossglockner a jedinné MZ na parkovisku

26.11.2010 - matoj

vééru vysoko to je

26.11.2010 - matoj

chytro tam choďte..lebo sa ozaj rýchlo topí

26.11.2010 - matoj

rozprávka

26.11.2010 - matoj

rozprávka 2

26.11.2010 - matoj

naša nálepka

26.11.2010 - matoj

chladíme brzdy..či hlavu?

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »