ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Made in France

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Made in France

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 54.

04.04.2018 - vietorr

Cesta do sedla Lombarde.

04.04.2018 - vietorr

Col de la Lombarde

04.04.2018 - vietorr

Pohľad na Bonette z juhu.

04.04.2018 - vietorr

13:00 na druhý deň výletu - Col de la Bonette

04.04.2018 - vietorr

Pohľad dolu z Bonette

04.04.2018 - vietorr

Na vrchole Cima de la Bonette - kúsok pešo nad parkovisko. Dolné Orešany tu chýbajú...

04.04.2018 - vietorr

Pohľad na slučku okolo Bonette zo severu.

04.04.2018 - vietorr

Pohľady ako pri pešej turistike. Pred Jausiers.

04.04.2018 - vietorr

Fantastická úžina Gorges de Daluis.

04.04.2018 - vietorr

Gorges de Daluis.

04.04.2018 - vietorr

Mesto Castellane.

04.04.2018 - vietorr

Ráno v kempe, dovolili mi tam nechať stan počas dňa a večer som ho zbalil.

04.04.2018 - vietorr

A je to tu: kaňon Verdon.

04.04.2018 - vietorr

Kaňon Verdon. Hlbší v Európe je len kaňon rieky Tara v Čiernej hore.

04.04.2018 - vietorr

Jazero Lac se Sainte Croix, do ktorého Verdon ústi.

04.04.2018 - vietorr

Jazero Lac se Sainte Croix, miesto, kde sa prechádza na durhú stranu kaňona.

04.04.2018 - vietorr

Sem sa určite vrátim na pešiu turistiku alebo trailový beh.

04.04.2018 - vietorr

Pohľad z mosta Pont de l´Artuby do kaňonu.

04.04.2018 - vietorr

Výhľad pri Balcons de la Mescla.

04.04.2018 - vietorr

Priehrada Lac de Casillon.

04.04.2018 - vietorr

Západ slnka v sedle Col d´Allos.

04.04.2018 - vietorr

Večerné svetlo niekde pred Jausiers za sedlom Col d´ Allos.

04.04.2018 - vietorr

Pri Col de Vars.

04.04.2018 - vietorr

Col Agnel. 2744 mnm.

04.04.2018 - vietorr

Pohľad z Col Agnel do Francúzska.

04.04.2018 - vietorr

Nádherne zafarbený Col de Izoard.

04.04.2018 - vietorr

Col de Izoard.

04.04.2018 - vietorr

Briancon, najvyššie položené Európske mesto. 1326 mnm.

04.04.2018 - vietorr

Ľadovcové, štvortisícové Ecrinské Alpy.

04.04.2018 - vietorr

Col du Galibier.

04.04.2018 - vietorr

Pohľad z Col du Galibier smerom ku Col du Telegraphe.

04.04.2018 - vietorr

Večerná atmoška na Col du Galibier.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »