ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Malé české skútre JAWA

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Malé české skútre JAWA

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 20.

03.07.2012 - gilbert

Prvý prototyp oskútrovaného mopeda

03.07.2012 - gilbert

PredĆžená nosná rúra rámu skútra

03.07.2012 - gilbert

Detail na karburátor motora Jawa 359

03.07.2012 - gilbert

Detail na karburátor Pioniera 555

03.07.2012 - gilbert

Detail na prepracovanú zadnú časť skútra

03.07.2012 - gilbert

Detail na zadnú časť rámu Pioniera 555

03.07.2012 - gilbert

Zadná polonábojová brzda skútra

03.07.2012 - gilbert

Zadná celonábojová brzda Pioniera 555

03.07.2012 - gilbert

Predná polonábojová brzda skútra

03.07.2012 - gilbert

Predná celonábojová brzda Pioniera 555

03.07.2012 - gilbert

Zadný sklolaminátový blatník skútra

03.07.2012 - gilbert

Okapotovaný Pionier 555 - valec vytŰča z tunela a sviečka je dostupná

03.07.2012 - gilbert

Predný sklolaminátovýblatník skútra

03.07.2012 - gilbert

Predný kovový blatník Pioniera 555

03.07.2012 - gilbert

Objemná plastová nádrž skútra z sklolaminátu

03.07.2012 - gilbert

Indukčná cievka pod nádržou

03.07.2012 - gilbert

Madlo pre manipuláciu u angl. 555-ky

03.07.2012 - gilbert

Celkový pohľad na skúter

03.07.2012 - gilbert

Pohľad z pravej strany

03.07.2012 - gilbert

Pohľad z predu

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »