ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Minitest BMW K 1200 GT

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Minitest BMW K 1200 GT

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 19.

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - reflektor svieti perfektne. Stretávačka je xenónová, dole vidieť dve klasické diaľkové žiarovky

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - do kufrov sa toho vojde veľa

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - aj spolujazdec má vyhrievané sedadlo

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - brzdy s posilovačom patria k tým najlepším na trhu

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - riadidlá sú výškovo nastaviteľné

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - vľavo hore je tempomat, tlačidlom ESA sa ovláda podvozok

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - tlačidlom BC sa prepína v palubnom počítači, nižšie je vyhrievanie rukovätí a sedadla

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - odkladací priestor je dosť hlboký

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - Xenón je na motorke rarita

11.09.2006 - Herghott

BMW K 1200 GT 2006 - prístrojovka v noci

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »