ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Offroadové Alpy

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Offroadové Alpy

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 84.

04.08.2008 - Herghott

Profil

04.08.2008 - vicky

Selvino, my a Breznianky

04.08.2008 - vicky

Toto je uz lahky teren na vyjazde na passo Dordona

04.08.2008 - vicky

Coskoro sa to vsak zmeni na skaly a Vicky ma problem

04.08.2008 - vicky

Vyzera to jednoducho, ale v tak strmom terene je dostat motorku spat problem

04.08.2008 - vicky

Kamene a kamene, male, velke, ale hlavne mokre, uvolnene a smyklave

04.08.2008 - vicky

GSo zacina vyzerat ako ozajstny offroad

04.08.2008 - vicky

Nechcem zaostat a preto tiez pridavam skrabance

04.08.2008 - vicky

Juzna strana Col delle Finestre

04.08.2008 - vicky

Nikdy nepozeraj kam nechces ist

04.08.2008 - vicky

Prvy bezproblemovy vystup, usmev je na mieste

04.08.2008 - vicky

Prekrasna krajina

04.08.2008 - vicky

Povrch je skvely, ale dole radsej nepozeram

04.08.2008 - vicky

To vlavo dole su skokanske mostiky

04.08.2008 - vicky

Stupanie na Claviere

04.08.2008 - vicky

Udolie pod Sommelierom-Refuggio Scarfiotti

04.08.2008 - vicky

Vracaky na Sommelieri

04.08.2008 - vicky

Jeden z tych tazsich vracakov na Sommelieri

04.08.2008 - vicky

Najvyssie miesto nasej dovolenky

04.08.2008 - vicky

Take cislo sa casto nevidi

04.08.2008 - vicky

Hratky v snehu

04.08.2008 - vicky

22-

04.08.2008 - vicky

Pohlad do doliny, kde budeme stanovat

04.08.2008 - vicky

Pokojne ranne stupanie na Sommelier

04.08.2008 - vicky

Na Jafferau

04.08.2008 - vicky

V dialke je Vicky-stale stupanie na Jafferau

04.08.2008 - vicky

Zastavila nas skala na ceste

04.08.2008 - vicky

Po dlhej dobe opat zavora na ceste

04.08.2008 - vicky

Zavora-pribudajuci jav v Alpach

04.08.2008 - vicky

Zmyta cesta

04.08.2008 - vicky

Stupame na lyziarske stredisko Val Cenis

04.08.2008 - vicky

A sme hore

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »