ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Otvorenie sezóny AFRICA TWIN v Poľsku, Sulejow 2006

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Otvorenie sezóny AFRICA TWIN v Poľsku, Sulejow 2006

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe - Cementova Africa

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe - Ukrajincova Afrika

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe

27.04.2006 - Awia

Ráno v kempe - tanečcný parket + grill

27.04.2006 - Awia

Na benzínke

27.04.2006 - Awia

Prvá zastávka - Priehrada

27.04.2006 - Awia

Vo vnútri v bunkri

27.04.2006 - Awia

Bunker

27.04.2006 - Awia

Slušne obrnené steny

27.04.2006 - Awia

Popis bunkra v poľštine. Myslím, že toto nieje presne ten bunker pri ktorom sme boli. V okolí je ich vraj viacero.

27.04.2006 - Awia

Vjazd do pieskového lomu

27.04.2006 - Awia

V pieskovisku

27.04.2006 - Awia

Odparkované

27.04.2006 - Awia

Odparkované

27.04.2006 - Awia

Lesné cestičky

27.04.2006 - Awia

Končíme v bažinách

27.04.2006 - Awia

Nekonečné roviny

27.04.2006 - Awia

Na pumpe

27.04.2006 - Awia

Na pumpe

27.04.2006 - Awia

Kostolík v Tarnowe

27.04.2006 - Awia

Kostolík pri SK hraniciach

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »